Utvisa ungen?

Jag har följt ärendet om  Haddiles öde som det står om på nyheterna.
 
Den 2-åriga svenskfödda flickan som misshandles så illa att hon höll på att dö, övergavs av sin mamma, och slutligen hamnade i en familj där hon var älskad och önskad....och nu riskerar att bli skickad till ett land hon inte känner till för att bo bland främlingar på ett barnhem.
 
Varför??
 
För att svenska myndigheter tycker det är "det bästa för barnet"
 
Tänk vad tröttsamt det här är. Tänk vad många gånger jag har nämnt just detta tidigare här på min blogg. Om hur svenska myndigheter skyller på regler och säger att de ser till barnets bästa, när det egentligen bara handlar om att ingen myndighetsperson är komponent nog att vilja ta det ansvaret som det innebär att ta rätt beslut.
 
Om vi nu ska hålla på och avvisa folk från det här landet, så kasta ut brottslingarna.
Fängelserna är överfulla av våldtäktsmän, mördare, knarklangare och andra "utländska" brottslingar som jag hellre blir av med än en stackars försvarslös flicka som knappt fyllt 2 år, och som redan varit med om mer än de flesta har i vuxen ålder.
 
Tycker ni som jag att det här är helt galet?
Klicka i så fall här för att skriva på protestlistan så att hon får stanna i Sverige.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Helt sjukt, fruktansvärt helt enkelt! Har skrivit på både Aftonbladets och Expressens lista!

2012-09-22 @ 20:40:38
Postat av: Sandra, Colins mamma

Herregud.. Jag hörde om det där på radion, det är sjukt att man kan ens tänka tanken att göra ett barn så illa.

2012-09-22 @ 20:45:00
URL: http://www.sandrahupdate.blogg.se
Postat av: Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

Redan skrivit under. Helt sjukt! De som "bestämde" kan då inte ha några barn!!

2012-09-22 @ 21:01:39
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Helt sjukt är det! Jag har också skrivit på, såklart!

Postat av: Conny

Bra skrivet, skicka ut idioterna på kåken och låt flickan stanna.Borde ta en sekund för en normalt begåvad att fatta ett vettigt beslut i ett dylikt ärende.

2012-09-23 @ 13:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor