Panik! Ringde giftinformationen!

Förut satt jag i telefonen, och får då höra Nino inifrån badrummet.
 
"-Mmmmmm, gott! Mmmm, mamma, kolla mamma-GOTT!!
 
Jag trodde förstås att han stod och doppade tandborsten i vattnet som han brukar göra, så jag brydde mig inte så mycket. Helt plötsligt kommer han in till mig med händerna framsträckta:
 
"-Nino kladdig e"
 
Då börjar paniken sprida sig, och jag springer in i badrummet och får se att han lyckats skruva bort pumpen på handtvålen, och den nästan nyöppnade flaskan är halvtom!
 
"-Har du druckit tvålen Nino??"
 
"-Aaaa, Nino djicka. Mmmmm gott"
 
Jag ringer direkt till giftinformationen, och fick det lugnande beskedet att det inte är någon fara. 
"Det kan hända att han blir lite bubblig i magen och rapar bubblor ett tag, men så länge han inte kräks och det kommer ner i lungorna så är det ingen fara."
 
Mr Bubbles himself

Kommentarer
Postat av: Jennie & Fröken Flis-tävla hos mig!

nämeen åh tänk va snabbt de kan gå, vilken tur att det inte var farligt!
då vet jag det med, o flis skulle få för sig att göra så någon gång ;)

kramar

2012-09-28 @ 14:26:04
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: Carola

Hahaha, vår minsta brukar också roa sig med att dricka tvål... tror det är för att det luktar så gott som de smakar... Jag har ärligt talat inte oroat mig, har sett flera andra barn på förskolan som druckit tvål, och de har inte blitt dummare av det... de var redan dumma! En del iaf... hahaha! Vår lilla är dock smart, när vi talade om att hon fick välja mellan tvålen och lördagsgodiset valde hon godiset. Haha!

2012-09-28 @ 21:39:51
URL: http://barbamamas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor