Jag är snygg. SNYGG!

Idag tänkte jag tuffa till mig lite och använda ett läppstift med lite mer färg på. I vanliga fall brukar jag ju vara så där "feg" (som Gunilla Persson säger) och använda ljusa färger, men idag vart det rött. 
Går ut, tycker jag är skitsnygg, åker och hämtar Nino på dagis. Nino tittar på mig:
 
"-Mamma kladdig"
 
Iggar honom och tänker "Vad vet han, han är 2 år" åker vidare, hämtar naomi på skolan och hon ba':
 
"-Har du ätit något, du är alldeles röd runt munnen"
 
Och ja ba' "Aldrig mer rött läppstift!"
 
 
Jag tyckte jag var snygg. SNYGG!
 
Like my blog? Follow me on Bloglovin.
 

Kommentarer
Postat av: gizze

Hahaha...nej fy för rött läppstift...

2012-10-22 @ 17:51:16
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Johanna

Det gjorde mig bara mer säker på inte använda mer färg ;)Bra du gör misstag åt oss :)

2012-10-22 @ 19:05:12
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: anna

Tycker att det kan vara riktigt snyggt med rött läppstift...tråkigt att det inte uppskattas av alla. kan ju poängtera att jag har inte haft läppstift på säkert tio år:P

2012-10-22 @ 20:19:08
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag är likadan, tycker inte om att ha färger på läpparna.. Där är det genomskinligt eller svagtsvagtsvaaaaaaaaagt rött så det knappt syns haha :P Men du passade i det tycker jag :)

2012-10-22 @ 21:06:17
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej! Den här frågan är lite "off topic" även om det handlar om barn. Du behöver inte svara men jag gillar verkligen hur du skrivit så öppet tidigare om graviditet och utomkvedes så tänkte att jag iaf kan testa att fråga. Jag undrar hur tidigt du misstänkte eller fattade att du var gravid med dina två? Tycker mig känna av något men det borde vara alldeles för tidigt för det (har ej varit gravid innan).
Tack på förhand.

Jenny

Svar: Åh vad spännande!!! :)
Vet du, med Naomi kände jag det med en gång. Alltså, redan dagen efter befruktning. Vissa säger att det är omöjligt, men jag hade en sån stark känsla. Jag var mitt i en "festperiod" i mitt liv, var ute minst 3 dagar i veckan, sen skulle jag på fest en lördag och efter en halv öl kände jag att det var fel så jag gick hem och la mig. SLutade röka också innan jag ens visste säkert.

Med Nino var det inte samma sak. Anade kanske men vi hade ju försökt så länge då så man var mer uppmärksam på allt.

Tala gärna om hur det går, blir ju nyfiken :)
Madame Hoffa-En roligare mammablogg

2012-10-23 @ 14:51:24
Postat av: Jenny

Hej igen! Tack för svaret! Har ju hört på så många ställen att folk bara "visste" att de var gravida eller kände av befruktningen och då tänkte jag att 'den där Åsa Hoffman verkar ju vara en ärlig typ, henne frågar jag.' Anledningen är att jag misstänkte att jag också känt av befruktning men tänkte att det kan ju inte vara möjligt. Har nu fått svagt plus på stickan så vi får väl se om det håller i sig! Det är f ö första barnet i såna fall =).

2012-11-04 @ 07:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor