Jag är så arg så jag nästan är grinfärdig.

 
Förlåt om jag tjatar om detta, men måste få skriva av mig.
 
Ni vet hur jag har berättat om vad som har hänt med vårt abonnemang hos Tele 2? (Annars kan ni läsa Tele 2 s tabbe 1 & Tele 2 s tabbe 2 här) 
 
Förra veckan, när vi till slut fick våra sim-kort, så var det ett nytt nummer på mitt kort. Alltså inte mitt gamla mobilnummer som jag sa att jag ville ha porterat redan vid beställningen, och även skickade in skriftligt på precis som de bad mig om.
När jag ringde för att fråga varför det inte hade porterats, så gissa vad de sa???
 
Nej. Det går inte. Du måste ha blivit felinformerad. (och de erkände sitt misstag, ännu en gång!)
 
Eftersom jag idag har ett privatabonnemang hos Halebop så går inte det att skicka över till någon annans företag hos Tele 2.  De kunde kanske ordna det, men då skulle det dröja ytterligare 5 dagar.
 
Jag sa till dom att fixa det snabbt som attan, men har ännu inte hört något?
 
Till råga på allt, så igår fick vi reda på, (av en ren slump!) att de hade försökt lura oss på abonnemangen! Vi hade ju bokat 2 företagsabonnemang på deras kampanj för 345:- i månaden, men nu hade de lagt in ett av numrena på ett abonnemang för 549:- i månaden!
 
Vi ringde och frågade varför, och ännu en gång erkände de att de hade gjort fel. (För vilken gång i ordningen vet jag inte?)
 
Men nu står vi alltså med 2 företagsabonnemang, samt fortfarande ett privatabonnemang, som de inte porterat, men vi har fortfarande inte fått några telefoner? Trots att de efter sin miss med avierna förra veckan lovade att skicka ut det omgående.
 
Jag fick gå in i en butik och köpa mig en telefon förra veckan bara för att ha något, för jag kan inte klara mig utan det längre. Det har redan gått nästan 4 veckor.
 
Det är så illa hur vi har blivit behandlade så jag blir grinfärdig. Förstår inte hur man kan bete sig så här mot sina kunder???
 
 
Min nya telefon, dock inte den vi fick med abonnemangserbjudandet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Men att de krånglar än! Helt sanslöst ju... O väldigt ledsamt för eran del, hade oxå vart skogstokig! Hoppas du e nöjd med den nya telen DU köpt iaf :) har en sån o e supernöjd! Sharona hälsar puss som plåster på såren ;) kramar från oss

2012-10-23 @ 19:46:28
Postat av: Fnulan

Fy fan vad irriterande!!! Man ska aldrig ge sig!!

2012-10-23 @ 22:33:33
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: Anonym

Tele 2 är allt annat än seriösa. Du är def, inte ensam efter vad jag hört av bekanta. Tycker du ska ringa allmänna reklamtions nämden/konsumentverket kanske i första hand o kolla vad du har rätt att kräva. GÖR DET ! Tror det lönar sig faktiskt. Good Luck

2012-10-23 @ 23:00:37
Postat av: Sofia

men usch vilket krångel :(

2012-10-24 @ 12:56:37
URL: http://byfia.com
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

jag har tele2 och har aldrig haft nå problem me dom..tråkigt att de blivit såhär för er!
men en sak ja reagera över va de dom sa att de inte går att flytta över nr de går ju visst! de gick iaf när jag bytte för jag ville inte ha något nytt nr utan ville ha kvar mitt gamla och de va inga problem

2012-10-24 @ 21:03:11
URL: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor