Rösta inte på Obama för då slutar man hälsa på varandra.

Idag är det val i USA.
 
Imrose i bilen på väg till skolan så hörde vi på radion hur de skrek "God Bless Obama!", och Naomi fnös till:
"Ja, det kan han verkligen behöva. Den där Obama, Usch!"
 
Jag har aldrig diskuterat särskilt mycket politik med Naomi, så hennes åsikter kommer helt och hållet från hennes pappa. Som håller på Romney.
 

Jag frågade henne vad det var som fick henne att säga så, och om hon verkligen var tillräckligt insatt för att kunna yttra sig om de olika kandidaterna.
 
"Obama vill bara göra om USA så  det blir som Sverige." (säger hon som om det vore dåligt)
 
"Jaha, och vad är så fel med Sverige då?"
 
"Om Obama fortsätter vara President så kommer alla i USA att bli lika otrevliga som i Sverige, där ingen hälsar på varandra och alla är otrevliga."
 
Jag vet inte riktigt hur det är tänkt att Obama ska kunna förändra folks beteende genemot varandra, men i vilket fall som helst så tror jag inte att detta är min dotters åsikter, utan däremot väldigt stark hjärntvätt av hennes far.
 
Det lilla jag diskuterar politik med min dotter brukar jag försöka göra på ett neutralt sätt. Visst blir det att man förespråkar den man håller på, men jag tycker samtidigt att det är viktigt att hon får bilda sig en egen uppfattning om vad som är rätt eller fel.
Idag när hon kommer hem ska jag därför ha en liten frågeställning med henne om vad hon tycker är just rätt och fel, och sen ska vi se vilken utav kandidaterna som hon lutar mest åt.
 
En dag komer hon trots allt att ha rätt att rösta i det amerikanska valet, och då vill jag att det ska vara hennes åsikter som kommer fram. Inte hennes pappas.
 
Personligen hoppas jag Obama vinner. Vad tycker ni?
           
Ok att vara tjock men           Sätt den misshandlade         Vi klagade på maten-              Våra möbler duger men 
inte att vara smal?                  kvinnan i fängelse!             Blev portade för all framtid!      inte våra kvinnor?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag hoppas på Obama, därför att han behöver mer tid och Mitt Romney är "bar shit crazy"!

2012-11-06 @ 10:19:11
Postat av: Jenny

Jag hoppas på Obama, därför att han behöver mer tid och Mitt Romney är "bar shit crazy"!

2012-11-06 @ 10:19:12
Postat av: gizze


Haha, ja se hjärntvätt...Själv hoppas jag att Obama vinner!

2012-11-06 @ 10:19:28
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Jenny

"Bat shit" skulle det vara.

2012-11-06 @ 10:28:31
Postat av: R - svartvit poesi och teckenspråk

bra att du frågar henne om hennes åsikter oberoende av vilken kandidat som tycker vad och sedan ser vad som stämmer, vill gäörna veta sen =)

2012-11-06 @ 11:07:44
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Jag är inte alls insatt i det så jag vet inte vem som borde vinna! :)

2012-11-06 @ 12:03:01
URL: http://caroliinea.blogg.se
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Jag hoppas på Obama. Om man tittar på vad Romney och hans parti tycker så funderar jag lite på om det inte ska krävas en sinnesundersökning på personer som tycker att det är ok att politiker säger att blir man gravid under våldtäkt är det guds vilja, som vill förbjuda abort osv osv osv.

2012-11-06 @ 12:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor