Pratar man djävulska i Gävle?

Naomi hade geografiprov i förra veckan, och duktiga jag skulle då hjälpa henne plugga.
Jag har mina tips på hur man lär sig minnas saker, och Naomi trodde nog jag var knäpp i huvudet när jag sa:
 
"Tänk på att man HÄLSAR på GÄSTERNA. Alltså ligger Hälsingland ovanför Gästrikland"
"Man ÅNGRAR sig i Ångermaland och man HÄRJAR i Härjedalen"
 

Kanske inte helt normalt men det funkade. Hon fick alla rätt på provet :)
 
(Angående rubriken så var det vad jag frågade min systers kille (som var från Gävle) när jag var 10 år.)
 
Naomi på årets skolfoto. ♥

Kommentarer
Postat av: anna

fin tjej:) hahaha alla sätt e bra utom dom dåliga, det funkade ju tydligen om hon fick alla rätt

2012-11-14 @ 14:11:42
Postat av: Kitty

Bra tips! ^^ Såna "kom-ihåg-tricks" försökte jag också ha för mig.
Och för övrigt är hennes hårfärg fantastisk...! :D Gudars va fint.

2012-11-19 @ 08:06:14
URL: http://www.kittonia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor