Den som spar han har.....inte?

Hade en diskussion med Naomi igår.
 
Naomi: Mamma, kan jag få en Iphone 5?
Jag: Få?! Näe du, vill du ha en får du spara ihop och köpa själv.
Naomi: Mäh! Hur ska jag kunna göra det när jag aldrig får några pengar?
Jag: Får du aldrig några pengar? Du fick ju 100:- utav mig förra veckan. Vad gjorde du med dem?
Naomi: De köpte jag godis för.....
Jag: Ja, just det. Tänk om du hade sparat en del av de pengarna så hade du varit en bit på väg nu.
Naomi: Men om jag hade haft pengarna kvar så skulle ju du ha tagit tillbaka dom!
Jag: Varför skulle jag det? Du fick ju dom....
Naomi: A men åhhhh! Hade jag vetat det så skulle jag ju inte ha slösat bort allt på godis. 
 
Bild från Turkiet i somras. Dit vi åkte-för pengar-som vi hade sparat ihop.

Kommentarer
Postat av: Ronja - teckenspråk och svartvit poesi samt humor!

Haha, ja det är inte alltid lätt

2012-11-20 @ 12:53:48
URL: http://ovitaskor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor