Ska man lägga till vem som helst på Facebook?

Flera gånger har jag fått förfrågningar ifrån folk på Facebook, som bara heter ett förnamn.
Inget efternamn, inga bilder, inga gemensamma vänner, inget skrivet i loggen, ingenting som förklarar vem den här personen är?
Igår fick jag en sån förfrågan och det enda som stod om denna personen var att han bodde i Stockholm

Kanske är det någon jag faktiskt känner, men det har jag ju ingen aning om eftersom det inte går att se.

Hur tänker man då?
Är det meningen att jag bara ska bli glad över att någon vill bli min vän, sen spelar det ingen roll vem personen är?
Visst, det kanske går att se mer efter att man lagt till personen, men det tänker jag ju inte göra om jag inte har en aning om vem det är.

Är det någon typ av spam eller vad?
Är det fler än jag som brukar få sånt här?




Facebook
Tycker man borde få se mer om vilka personerna som skickat vänförfrågningar är. Ibland är det väldigt svårt att se.
Skriv ditt eget omdöme | Tjäna pengar med Rejta

Kommentarer
Postat av: gizze

Tycker Inte att man ska lägga till vem som helst, men det är ju upp till var och en!

Själv har jag bara 64 vänner på facebook, haft fler men tagit bort när vi inte har någon som helst kontakt.

Finns ju ingen mening med att alla bara ska få läsa allt om en av ren nyfikenhet.

När man får en förfrågan är det ju trevligt om personen i fråga har skickat en meddelande också, det hör till :-)



Men det är min mening.....



Ha en fin dag!

Gizze

2012-05-30 @ 12:16:20
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: ♥ Sojka ♥

Jag hade en idag och jag har ingen aning vem det är. Skickade en förfrågan om vem är det? Jag vill veta innan jag svarar på förfrågan men inget svar kan du tro. Jag godkänner inte innan jag vet vem det är.

Kram!

2012-05-30 @ 12:24:29
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Emma Starkko

Jag lägger aldrig till folk jag inte känner, har även låst facebook så att bara vänner ser vad jag skriver osv. Känner mig inträngd annars, vet hur mycket folk som läst om mitt liv bara för att snacka skit sen.

Så obehagligt bara. Skickar alltid ett meddelande om jag är osäker med "vem?" så att de kan få en chans att bevisa att de kanske känner/känt mig haha :)



svar på kommentar; Jo det blir lätt så när det är varmt, jobbigt att va inne o dona och såå skönt att vara ute! Nu har det blivit mycket med kattungarna också :)

2012-05-30 @ 18:20:42
URL: http://estarkko.blogg.se/
Postat av: walleri

Jag får ständigt konstiga förfrågningar! Å alltid är det från män som har ovanliga namn och en liten bild eller ingen bild alls. De kan ju åtminstånde skriva och presentera sig tycker man. :P Jag godkänner ingen på min privata facebook som jag inte känner. =)

2012-05-30 @ 18:39:23
URL: http://www.walleri.com
Postat av: Petra

Ja såna förfrågningar ignorerar jag bara. Skumt

2012-05-30 @ 20:41:10
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

jag har också fått det.. och när man mejlar och frågar vem det är så får man aldrig något svar :s

2012-05-30 @ 21:19:52
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor