Och Helsingfors ligger i Göteborg

Häromdagen var det dags för utvecklingssamtal på Naomis skola, och vi gick igenom vilka ämnen Naomi gillade/inte gillade.

Fröken: "Du har kryssat i här att du inte gillar geografi Naomi. Vad kommer det sig att du tycker det är så tråkigt?"

Naomi: "Ja men....asså....Det är så trist att bara sitta där o titta på en karta hela lektionen. Ofta att man ska orka titta på kartan över sverige och lära sig vart allt ligger liksom. Typ bara, "Ja, här är Stockholm....o där är Oslo...."


Tystnad en stund. Vi vuxna tittar på varandra fundersamt.


Jag: "Vänta här nu. Oslo? Sa du inte en karta över Sverige?"

Naomi: "JO! Vadå då? Oslo ligger ju i Stockholm!"

Älskade barn. Tror nog du kan behöva lyssna lite mer på just de lektionerna :)
Men jag ska inte säga så mycket. När jag var liten blev jag arg på min bror som sa att vi var i Sverige, fast vi var i Värmland.


Kommentarer
Postat av: Jennie & FrökenFlis-tävla hos mig !

haha va härlig hon är ! ;)

2012-05-29 @ 09:00:56
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

haha ungar är så härliga :)

2012-05-29 @ 09:39:44
URL: http://www.mondoblog.se/blabar
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Jag brukar blanda ihop oslo och umeå, varför vet jag inte riktigt :)

2012-05-29 @ 11:03:06
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

hahahahaha! kanske ska vara med lite mer på lektionen, ja... ligger i norden iallafall :) alltid något

2012-05-29 @ 12:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor