Bland gubbar och stubbar

Häromdagen satt vi ute i trädgården och diskuterade.

Jag: "-Jag tycker vi ska kapa det stora trädet."

Jonas: "-Nej. Varför då?"

Jag: "-Men det är bara i vägen. Det är fult och tar stor plats."

Jonas: "-Neeeej. Det ska stå kvar."

Jag: "-Nej men tänk vad mycket plats vi skulle få. Vi kan ställa grillen där. Och kanske en liten bänk till dig att sitta på när du grillar."

Jonas: "-Nej. Jag tror inte det skulle bli bra."

Några dagar senare.

Jonas: "-Skulle jag såga ner trädet eller?"

Jag: "-Men du ville ju inte det?"

Jonas: "-Nej. Men du ville ju det så vi vet ju båda två hur den här diskussionen kommer att sluta"

Summa summinarum.


(och så kan ni gärna jämföra med bilden i föregående inlägg och erkänna att jag hade rätt)


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Stackars Simba som inte har kvar sitt klätterträd till taket!! Nu får ni ställa stegen där istället till henne.

2012-05-02 @ 18:57:59
Postat av: Ida Stina

* summa summarum

2012-05-02 @ 19:29:55
Postat av: Åsa

Ida Stina: Inte om man tittar tillräckligt mycket på Pippi Långstrump ;)

2012-05-02 @ 20:00:54
URL: http://asahoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor