Beslut i vårdnadsutredningen

Denna veckan skulle vi få ett beslut ifrån familjerättten angående vårdnadsutredningen.

Imorse ringde de.
"-Vi måste tyvärr skjuta på det i nån vecka till, vi har inte hunnit färdigt med papprena"

Jag blir så fruktansvärt besviken!!!
Det är 3 gången som de skjuter på det nu. Varje gång går man och spänner sig, väntar, oroar sig och sen i sista minuten så blir man snuvad på alltihop.

Det är en sån otrolig psykisk påfrestning!

Jag förstår självklart om de som jobbar med det har fullt upp. Jag förstår om det kanske kommer in mer akuta fall som de behöver ta hand om. Och jag är mer än tacksam för att de gör ett ordentligt jobb istället för att bara krafsa ihop någonting....

Men jag vill bara ha ett avslut nu.
Självklart är inte detta beslut, hur det än faller ut, det slutgiltiga. Vi ska fortfarande upp i Tingsrätten. Men det är ändå något som man har kämpat för i flera år, man går och är orolig över vad beslutet ska utvisa, man vill ha svar. NU!

1 vecka till känns som en evighet just nu.

Trackback
RSS 2.0 Humor