Växelvis boende och ensam vårdnad?

Igår var jag på ännu ett möte med soc, där jag själv fick sitta och berätta min version av hur läget ser ut.

En och en halv timme har aldrig gått så fort, men jag känner att jag har så mycket som jag vill ta upp, då det är väldigt viktigt för mig att det blir en ordentlig utredning den här gången.
När tiden var ute hade jag inte hunnit berätta hälften av det jag ville, så jag har fått boka in en ny tid för att få med allt.

Det är ett väldigt pressat schema med möten nu framöver, eftersom allt blev så försenat, och beslutet ska vara färdigt redan den 17 april.

De frågar mig gång på gång hur jag vill att umgänget ska se ut om jag får ensam vårdnad, men jag har väldigt svårt för att ta ställning till det då pappan inte ens har ansökt om något umgänge. (vilket är väldigt märkligt?)

Att vårdnad och ungänge är 2 skilda saker är det visst många som inte förstår, och det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Det står en artikel i DN idag om att växelvis boende inte skadar tonårsbarn med skilda föräldrar, men att mer studier krävs vid mindre barn.

Jag tror inte det är skadligt alls, så länge föräldrarna kan komma överens och barnet har det bra på båda ställen. Det här sa jag även till soc igår, att så länge Naomis bästa intressen tillgodoses på båda ställen, så kommer hon alltid att ha 2 hem. Ett hos mig och ett hos sin pappa.

Vårdnaden är en annan sak.

Trackback
RSS 2.0 Humor