Hjälp till att förändra världen!

Vart jag än har tittat idag, så har jag sett den här videon överallt.
På facebook, bloggar, nyheter överallt.

Till slut klickade jag på play för att se vad det handlade om, och jag var fast!
Både jag o Jonas såg, och blev bedrövade!
Hur kan man ha missat det här? Vad kan jag göra för att hjälpa till?

Nu vet jag. Se filmen för att få veta du med, jag lovar, det är värt tiden!

Som någon sa:
"This shouldn't even be a request. As human beings, this should be our duty."

KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Såg filmen jag med, men kunde inte få upp den i bloggen. :(



sv: Fanns en röd också som var jätte fin, men Pontus fick bestämma så då blev det den blåa. :)



2012-03-07 @ 22:50:46
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Fina Frun

Jag har heller inte undgått den. Så mycket hemskheter i världen...

2012-03-07 @ 23:01:48
URL: http://finafrun.se
Postat av: Meekatt

Ja, har också sett den överalllt idag. Vilket genomslag.

2012-03-07 @ 23:13:54
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: alexandra

Såg den förut idag jag med. Hemskt.. Helt sinnessjukt..



Förresten, fick hem vårat väggord idag. Jäkla snabbt gick det :D TACK för en underbar tävling. Kommer passa perfekt här hos oss när renoveringen är klar :-) Kram!

2012-03-07 @ 23:22:30
URL: http://alexandrawiiikman.blogg.se/
Postat av: Therese

http://visiblechildren.tumblr.com/post/18890947431/we-got-trouble

2012-03-07 @ 23:32:45
Postat av: Fröken M

jösses, du hade rätt ! När "mini terroristen" somnade igår stängde jag av datorn, bänkade mig i soffan och halvsov under en filt tills det var dags för sängen...

Vissa dagar är helt enkelt "jobbigare" än andra ;)

2012-03-08 @ 09:26:54
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Silla

Hahha jag också...överrallt...så jag bestämde mig för att se den sedan till lunchen..



Svar: Ja omedvetet öppnar du upp dig för att du önskar få kontakt innan en seans. Men du stänger inte av när du åker där ifrån. Så ja du är öppen och jag tycker det är super coolt för du ska veta att det är inte många som kan öppna upp så.

2012-03-08 @ 09:45:12
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Josef K(!)

Ja, man kan engagera sig i saker i ett främmande land mot en person man inte vet ett skvatt om, eller också kan man städa rent framför sin egen dörr. Sverige är världens största vapenexportör per capita. Detta leder bland annat till att (saxat från Svenska Freds hemsida):

• Exporten av krigsmateriel till krig leder till att människor dödas eller tvingas på flykt.

• Export av krigsmateriel till fattiga länder bidrar till svält, analfabetism och utebliven hälsovård.

• Export till konfliktområden kan öka risken för att krig bryter ut. Kapprustningar skapar nämligen ömsesidig misstro.

• Export av krigsmateriel ingår ofta i en större överenskommelse där säljaren hjälper köparen att bygga upp en egen krigsindustri och tillverka vapnen på licens.



Men det är inte lika lätt att utmana svenska vapenintressen, som t.ex. de senaste dagarnas avslöjanden om svensk hjälp till Saudiarabien, en världens mest brutala diktaturer.

Det ger inte samma härliga, snyftsentimentala känsla av tillfredsställelse som när man skriver på en namninsamling mot mord i Afrika.

Vill man verkligen göra något för att förändra världen till det bättre så gör man det där man har störst möjlighet att påverka. Gå in på www.svenskafreds.se och bli medlem istället.

Tänk om den där amerikanen hade ägnat en hundratusendel av energin åt att förhindra amerikanska brott i Irak. Då hade vi inte pratat om 30 000 liv. Senaste siffran jag läste var något i storleksordningen en miljon döda, och USA använder bland annat utarmat uran i sina vapen, vilket förorenar områdena för all framtid. Gå in på www.svtplay.se och titta på Dokument utifrån, Arvet efter Falluja.

En expert på strålning påpekar där att i Falluja, där uranvapnen användes, är antalet fall av leukemi 38 gånger högre än normalt, bröstcancer 10 gånger högre, barncancer 14 gånger högre osv. ”En mer omfattande genetisk skada i en befolkning har aldrig konstaterats. Det är värre än Hiroshima.”

Det finns även misstankar om att svenska vapentillverkaren Bofors tillverkar vapen med utarmat uran. Vilket tror du att du har störst möjlighet att påverka. En afrikansk bandit eller en vapentillverkare bara några mil hemifrån?

2012-03-08 @ 12:02:43
Postat av: Charles

Regimen i Uganda skapade Kony när dom slaktade hans folk. Till dags datto får regimen ägna sig åt mord, våldtäckter och tortyr av befolkningen med klappar på ryggen från västvärlden sålänge dom fortsätter ge resurser till oss i utbyte mot mer ammo.



Invisible children vill ge regimen mer och bättre vapen för att kunna 'handskas' med problemet.

Invisible children lyckas få endast 31% av insamlade donationer till platsen dom behövs, och där urholkas dom av lokala intressen och det är sagt att endast 2% dvs 2 kronor per hundring i donationer når fram till barnen. En rejäl skurkorganisation som sitter på feta kontor i USA och blir rika på barns lidande ansikten.



2012-03-08 @ 14:38:18
Postat av: Franz

http://www.expressen.se/nyheter/filmen-om-joseph-kony-far-hard-kritik/



2012-03-08 @ 20:39:44
Postat av: Sofia

Så sant!! (:

2012-03-09 @ 10:15:30
URL: http://sooq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor