Det är inte alls tanken som räknas

Igår väckte jag Jonas strax efter sju som vanligt när vi skulle köra in Naomi till skolan.

"-Låt Nino sova, jag kör in henne idag så kan ni stanna hemma" säger Jonas.

Ok, härligt, tänkte jag, och gick upp och började med frukosten. Klockan gick, men ingen Jonas kom upp....nej då. Han hade somnat om, och det slutade med att JAG fick köra in henne till skolan.

Idag ville jag hämnas lite när vi skulle gå upp, så jag väckte honom vid 7-tiden.

"-Jonas! Klockan är 7, du får vakna nu"

"-Mmmmm, jag e vaken.....zzzzzzz
"

Så somnade han om.
Jag väntade ca 10 sekunder, sen väckte jag honom igen:

"-Jonas! Klockan är kvart över 7 nu. Du måste vakna!"

"Mmmmmm...jag vaknar nu.....ZZZzzzzzzz...."

10 sekunder senare.

"-JONAS! Nu är klockan halv åtta! Du har försovit dig!! VAKNA!!!"""'

"-VA?! Vad? Jag är vaken!!!"

Hahaha, tji fick du! Men nu är du vaken i alla fall ;)

                     


Kommentarer
Postat av: Mathilde

Var med och TÄVLA om 2 STYCKEN PLUS-ABONNEMANG SOM GÄLLER TOM SLUTET AV NÄSTA ÅR (HELA 2012 OCH 2013) från REMBY.COM, i min blogg. (remby är ett program där du kan redigera bilder och göra collage och liknande).

Direktlänk: http://happyfluffy.blogg.se/2012/march/tavling-vinn-gratis-plus-abonnemang-hos-remb.html#comment



Om du inte vill vara med och tävla kolla gärna in min blogg ändå. =D

2012-03-20 @ 12:36:44
URL: http://happyfluffy.blogg.se/
Postat av: Petra

Ha ha de där känns igen



Fint kort

ha en fin dag

kram

2012-03-20 @ 13:55:09
URL: http://zupermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor