Tänk på detta innan ni dömer mig! (repris)

Vi var nere hos mamma och pappa i lördags.
På kvällen skulle vi värma Ninos välling, och får då se att de har köpt en ny mikrovågsugn.

"-Den där är inte alls så bra som den förra" beklagar sig mamma. "Jag funderar på att byta tillbaka till den gamla"

"-Jaha....? Men varför köpte ni en ny om den gamla fortfarande fungerar då?" undrar jag.

"-Jo men den förra var så skitig och flottig, den kändes ofräsch helt enkelt"

"-Okeeeejjj.......Ni funderade aldrig på att bara tvätta den?"

Jag ser hur ett ljus går upp för mamma.
"-Ja, nä...öhhh....nää, den tanken slog aldrig varken mig eller Fille faktiskt!"

Om någon nånsin klagar på att jag är bortskämd, så har ni här svaret.
De här människorna uppfostrade mig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor