Tror du på tidigare liv?

Jag tror på mycket övernaturligt.
Spöken, utomjordingar, sjätte sinnen osv. En sak som jag däremot har haft svårt för att tro på, det är att vi har levt tidigare liv.
 
Ända tills jag läste en bok av Sylvia Browne som svärmor lånade mig. "Lär av dina tidigare liv-minnen från förr kan hela dig nu"
 
Jag var mycket skeptisk när jag började läsa den, men redan efter första sidan var jag fast och sträckläste den sen. Otroligt intressant får jag säga, och efter att ha läst den så är jag nästan övertygad om att det ligger en del sanning i det hon skriver.
 
Om vi tex bär på en rädsla som vi inte kan förklara, kan den ha med tidigare liv att göra. Eller smärta. Eller begåvning. Fascination. Känslan av att ha upplevt något tidigare, eller känna en person första gången du träffar den. Enligt författaren så har våra celler minnen, som färdas med våra själar till den nya kroppen.
 
Som sagt, mycket intressant, och helt klart läsvärd. Både för den som tror, men särskilt för er som inte tror.
(Finns att köpa på Bokus för 39:-  )
 
 
Tror att Nino försöker tala om för mig att han var Isaac Newton i ett tidigare liv.

Kommentarer
Postat av: anna

har lite svårt för det oxå men det e klart när det gäller fobier och så, så känns det nästan logiskt

2012-07-29 @ 17:01:45
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Lina

Hade också svårt att tro på det tills jag läste hittade en bra bok som handlar om tidigare liv och som bygger sig på äkta patientfall. Läste den för någon månad sen och tycker att den var riktigt bra! Boken heter Efterlivet – Själens resa och är skriven av psykiater Marcel Westerlund. En länk till hans sida kommer här:

http://www.blue-isis.com/efterlivet-sjalens-resa/

Tack gör mig!

2013-02-10 @ 23:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor