En busschaufför, en busschaufför, det är en man med kasst humör

Idag skulle Naomi ta bussen in till stan helt själv för första gången.
Det blev en skräckupplevelse som troligen avskräckte henne från att någonsin åka buss själv igen.
 
Hon var nervös redan innan, så när bussen var 12 minuter försenad så följde jag med henne på bussen för att be busschauffören om hjälp. Jag berättade att det var första gången hon skulle åka, och då fräste han bara:
 
"-Jag ser det! Vi har inte tagit kontanter på bussen på många år!"
 
Ok??? Hur ska man veta det när man aldrig åker buss?
Jag frågade hur vi skulle betala då, och då skrek han på oss att han har minsann inte tid att vänta på att vi ska sms:a in en biljett. (såklart, är man 12 min försenad så...)
 
Jag fick skicka Naomi med bussen och låta henne betala själv med sin mobil, sen ringde hon mig i tårar och sa att det inte går utan man måste ladda ner en app, och hon förstod inte hur man skulle göra, man var tvungen att fylla i en massa uppgifter osv osv.
 
Jag ringde kundtjänst och frågade om jag kunde betala via banken men det gick inte.
Jag skällde ut dom efter noter.
 
Ska man inte kunna skicka barn med bussen längre? Hur många barn är det som har en mobiltelefon där man kan ladda ner appar? Och som vet hur man fyller i alla uppgifter?
Det slutade med att hon fick åka gratis.
 
Men det är tur att dom har underlättat så genom att ta bort kontanter....eller hur?
 
                                          

Kommentarer
Postat av: anna

nä fy:( så jäkla tråkigt när dom bemöter en på det sättet. Han kunde väl förklarat på ett trevligt sätt

2012-07-12 @ 16:26:33
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Finns inga servicejobb eller service numera! :(

2012-07-12 @ 20:35:51
Postat av: Sanna - Livet med Wilton

Näe! Vilken skräckupplevelse för henne. Riktigt dåligt!

2012-07-12 @ 21:01:35
URL: http://www.livetmedwilton.blogspot.se
Postat av: Jennie & FrökenFlis

det är så trist att allt ska ske via elektronik nu för tiden. Kontanter är ju jättebra för dem som inte använder kort eller telen. Äldre och barn är ju strålnade exempel på fol som inte har det =/

2012-07-13 @ 11:52:17
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: nixx

tjuriga och otrevliga chaufförer möter man på ofta...och oförstående människor i dem flesta yrken numera...folk har tappat bort servicekänslan! sen det här med att bara för elektronik och utvecklingen går framåt så förväntar sig alla att alla skall ta del av den...

får ständigt höra om ja är medlem på instagram xD ej så aktuellt eftersom man ej har en splitterny mobil direkt...om bar kontanter kunde återtillfogas. tummen upp!

själv behöver man gå sig en rejäl vandring till första bankomat för att kunna ladda på mobilen

2013-04-24 @ 19:37:57
Postat av: nixx

resekortet menar ja* trött är man, haha

2013-04-24 @ 19:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor