Vart går gränsen för GROV våldtäkt?

Min hemstad Lysekil.
14 maj i år.
5 män misshandlar och våldtar en kvinna i en lägenhet, vart efter de hotar att döda henne om hon säger det till någon.
Kvinnan mår så dåligt att hon försöker ta livet av sig.

Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år.

Dessa drägg fick, trots alla grova omständigheter, max 4 års fängelse.
En fick bara 2 år!

Det är väldigt märkligt att i detta landet går det inte att följa lagboken som säger att grov våldtäkt ger LÄGST fyra år!

Läs mer om detta här, där kan ni även se bilderna på dessa avskum.

Jag vet inte om jag har sagt det tidigare, men Sveriges rättssystem är katastrofalt!


Kommentarer
Postat av: K

Trodde du var intelligentare än att använda dig av nazikällor. Oavsett, gruppvåldtäkt och hot är naturligtvis grova omständigheter.



Får hoppas kvinnan får hjälp med självmordsförsöket!

2012-01-21 @ 11:34:27
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Fy så obehagligt!!

2012-01-21 @ 12:46:52
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Christin

Du påstår att det inte går att följa "lagboken" i detta land.

Jag har tagit del av domen, och vad Uddevalla TR framför i domskälen angående omständigheterna i fallet är en fullt rimlig bedömning av lämplig påföljd, vilket också är helt i linje med prejudikat och "lagboken" (antar att du hänvisar till lagtext). En av männen dömdes också för våldtäkt av normalgraden, varför han fick två års fängelse.

Sexualbrott är också knivigt i det hänseende att fysisk bevisning ofta saknas och rätten hänvisas till parternas utsagor.



Att sitta och häva ur sig att Sveriges rättssystem är "katastrofalt" utan att ha någon som helst insyn i straffrätt eller påföljdsbedömning är absurt.

Att dessutom hänvisa till en sida med främlingsfientliga åsikter som också olagligt publicerar namn, bild och telefonnummer till de dömda gör saken än mer absurd.



Jag "försvarar" naturligtvis inte gärningsmännens handlande, men jag hoppas det ger dig en förståelse över hur Sveriges rättsväsende fungerar.

2012-01-21 @ 13:11:39
Postat av: Åsa

Christin: Vill börja med att fråga om du kan läsa? Det står klart och tydligt att mailadress ska lämnas här ovan. Men men, för denna gången då.



Det du skriver är i mina ögon sjukt! Att en person som är med på en gruppvåldäkt över huvud taget kan dömas till "normal våldtäkt" borde inte finnas!



För övrigt är jag VÄLDIGT insatt i hur Sveriges rättsystem fungerar (inte fungerar) så jag har all rätt att häva ur mig det.



Däremot att jag hänvisar till en främlingsfientlig sida, ok. Jag står inte för det som de står för, men däremot tycker jag det är helt rätt att lägga ut namn och bilder så alla får reda på vilka de asen är. De släpps ju snart fria igen, då tycker jag att man har rätt att veta vilka de är, så man kan försvara sig själv och sina närmaste mot såna monster. Just eftersom rättssystemet INTE gör det!

2012-01-21 @ 13:28:55
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: qdela

Neeeeeeee fy fan ... läste det där o jag måste säga att jag mår ILLA .. hur fan kan man göra något sådant mot en annan människa??? De är fan inte människor utan DJUR (men det va elakt mot djuren) ...Tack för en bra o gripande blogg

2012-01-22 @ 00:37:04
URL: http://qdela.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor