Livsfarligt

Skrev en status på min facebook igår, men känner att jag behöver skriva och berätta det här också.
 
Vi var på väg hem genom Forshaga igår när vi precis svänger upp på bron som går över gångbanan in till Karlstad, då vi får syn på 2 killar i 9-10 års åldern som är uppe och går på broräcket!
Den ena killen hade hunnit ut på det riktigt höga medans den andra var i början, så det var ingen tvekan om att de tänkte försöka balansera över hela räcket.
 
Vi hann som tur var stoppa dem innan de halkade på det isiga räcket och slog ihjäl sig, men jag kan inte sluta tänka på vad som hade kunnat hända om inte vi hade kommit just då.
 
Så här i efterhand ångrar jag att jag inte tog reda på vad de hette så jag kunde kontakta deras föräldrar. Hade mina barn gjort något sånt så hade jag velat veta, så jag fick en chans att prata med dem om hur farligt det är och hur viktigt det är att stå emot grupptrycket.
 
Väldigt dålig bild men ville bara visa ungefär hur det ser ut där de gick.
Pilen visar räcket och strecket visar avståndet till backen-ca 7 meter.

Kommentarer
Postat av: gizze

Usch va otäckt...tänk va orolig man alltid ska va...

Hoppas ni får en fin dag...jag har snöat inne idag tror jag...sonen jobbar åt HSB och skottar snö, han fick ta min bil, kom inte fram med sin....snacka busväder...
Nu görs lite lunch och så ska snabeldraken fram en tur, dammtussar ska väck! Sen är det bara mys....

2012-12-15 @ 11:45:42
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Sanna

Fyyy så otäckt! Himla nyfikna ungar!

2012-12-16 @ 21:32:06
URL: http://sanskee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor