Sär skrivningar

Det finns folk som stör sig på sär skrivningar.
Personligen tycker jag inte att sär skrivningar är ett stort problem, utan där emot så är det jobbigt när folk blir upp retade över små saker som sär skrivningar.
 
Att orka klaga på någon som råkat sätta mellan rum mellan 2 samman satta ord är otroligt små aktigt och då har man inte mycket tåla mod och för ståelse.
 
Tänk om alla i stället kunde bort se från männ i skors brister och i stället för söka se det roliga i sär skrivningar.
Då skulle livet bli mycket kul-igare.
 
                       

Kommentarer
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Måste erkänna att jag är en av dem som kan bli lite irriterad över särskrivningar IBLAND, men ofta brukar jag kunna skratta åt det för det kan ju bli lite roligt i vissa tillfällen när det får nya betydelser hehe

2012-08-20 @ 16:47:18
URL: http://liivahliin.blogg.se
Postat av: zoega59

Jag tycker inte att särskrivningar är något stort problem, det finns värre saker i livet att haka upp sig på.

2012-08-20 @ 16:48:57
URL: http://zoega59.blogspot.com
Postat av: anna

hahahaha, kul:) lite humor i vardagen:)

2012-08-20 @ 17:30:16
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker att särskrivningar kan ha ett humoristiskt värde men anser samtidigt att de kan få folk att verka ganska obegåvade.

2012-08-20 @ 18:06:37
Postat av: Elisabeth McCann

Jag skulle aldrig kritisera någon för att denne särskriver, stavar fel eller inte klarar av att avgöra när det ska stå "dem" och när det ska stå "de". Däremot stör det mig i min läsning. Men man måste ha förståelse för att alla inte är lika bra på att skriva, precis som att alla inte är lika bra på matematik eller att montera ihop möbler.

2012-08-21 @ 20:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor