Pratar vi om samma sak?

När man ska ut och resa så gäller det att vara ute i tid på morgonen, så man inte missar flyget.
Alltså får man lite lätt panik när man börjar dagen med att försova sig nästan en timme.....
 
Jag o Jonas sprang runt där hemma som två galna hönor och försökte hinna med allt.
Jag ber Jonas ställa sig och bre mackorna som vi ska ha i bilen, samtidigt som jag går ut i trädgården och plockar in stolsdynorna.
 
När jag kommer in igen hör jag Jonas i köket.
 
"Det funkar inte"
 
"Vadå det funkar inte "skriker jag
 
"Nej. De går bara sönder, det är ingen ide!"
 
"Vadå? Går mackorna sönder?"
 
"Ja. Vi skiter i det, det räcker att man lyfter dom så går de sönder, det funkar inte"
 
"Vad pratar du om?" skriker jag till Jonas samtidigt som jag går ut ifrån badrummet och in i köket där Jonas står och packar ner mackorna i en påsee.
 
"Vad är det du strir om?? Vadå de går sönder, jag äter ju av de mackorna varje dag, de går väl inte sönder när man brer dom?"
 
Varpå Jonas tittar på mig som om jag inte är klok, när jag ser att han står och pratar med någon i telefon.
Mackorna låg där i påsen hela och fina.
 
Jag vet inte vad han pratade om, men inte var det mackorna i alla fall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor