Pippi på Pippi

När vi låg på stranden och solade i Turkiet förra veckan, så satt Nino och lekte i sanden och rätt vad det var ställde han sig upp och skrek:
 
"-Titta mamma! Pippi!"
 
Jag kollade mig omkring men såg ingen fågel någonstans? Antog att han menade en glidflygare som var ovanför oss.
 
"-Mamma KOLLA! KOLLA!!!" (nu var Nino nästan i upplösningstillstånd av lycka och extas)
 
Han ställde sig och hoppade upp och ner och viftade med armarna så mycket han kunde.
 
"-HEEEJ PIPPI!!! HEEEEEJ!!! Annia, tomty, HEEEEJ PIPPI PAPPA!!!!!
 
Då följer jag honom med blicken och får se ett piratskepp ute i horisonten.
Det är klart.
Nino trodde att det var Pippi Långstrump på de sju haven som åkte förbi.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gilla

Det var ju inte konstigt att han tyckte att piratskeppet såg ut som Pippis! Var det möjligen i Side, ni var. För där finns det flera sådana skepp.

Gilla

2012-08-13 @ 14:51:29
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Postat av: Silla

Det är skit roligt att läsa för det trodde My också när vi var i Turkiet förra året...
Sådan flashback kom fram när jag läste om Nino...

2012-08-13 @ 15:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor