Fälla bak flygplansstolen-Okej eller O Nej?

Någonting jag funderar på varje gång jag flyger är det här med huruvvida det är ok att fälla bak sin stol eller inte.
Man vill ju gärna sitta skönt i sin stol, och det gör man ju inte när den är spikrak i ryggen, särskilt inte om man vill försöka sova.
 
Å andra sidan så inkräktar man ju då på sin grannes space bakom.
 
Själv tycker jag inte om när den som sitter framför fäller ner sin stol, eftersom det som sagt redan är väldigt trångt så kan behöva det lilla utrymme man har. Men man kan ju inte heller säga till eftersom de har full rätt att göra så..
 
Jag brukar aldrig fälla tillbaka min stol just därför, men om den som sitter framför gör det så uppskattar jag i alla fall om de frågar om det är ok först.
 
Vad är eran åsikt om detta? Brukar ni fälla bak stolen eller inte?

Kommentarer
Postat av: gizze

Beror helt på space man har...sist vi åkte va så trångt, tur man inte är större :) Hade aldrig gått att fälla, då hade alla lidit....Men man bör fråga om det går bra om det är trångt...tycker jag....som hoppas på bättre plats på nästa flyg :)
Ha en fin kväll....här ska drickas både virre vin och gt ;-D
Kram Gizze

2012-08-11 @ 16:49:49
URL: http://gizzez.blogg.se
Postat av: Emma S

Jag tycker att så länge personen framför frågar om den kan tippa bak sätet så har jag inga problem med de. Däremot blir jg väldigt irriterad på de som bara tar föregivet att det är ok att fälla bak.

2012-08-11 @ 16:50:29
Postat av: Silla

Jag fäller alltid bak det är ju min space exakt som den frsmför mig får fälla bak sin för det är ju dens space..
Annars hade de ju inte funnits sådana stolar ju..

2012-08-11 @ 17:22:29
Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Själv har jag aldrig flygit, men jag tycker det är ganska lika på bussen och tåg, jag frågar alltid om det är okej och hur mycket jag kan fälla ner och jag uppskattar även om andra frågar mig :)

2012-08-11 @ 18:14:52
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Emilia

Jag tycker det är riktigt jobbigt när den framför en fäller ner, därför fäller jag aldrig ner min stol.
Speciellt jobbigt är när den framför fäller ner sin stol när man ska äta...

2012-08-11 @ 19:48:42
URL: http://Emiliamedadhd.devote.se
Postat av: Fnulan

HAha ja du...jag brukar fråga försiktigt om jag får fälla. Men säger inte till när den framför gör det. Okej för mig =)

PUSS

2012-08-12 @ 00:38:06
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: anna

jag brukar fråga först om det är okej, då kan dom oftast inte säga nej. sen uppskattar jag ju även om dom framför frågar så inte brickan trycks in i magen på en

2012-08-12 @ 09:36:27
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har bara flugit en gång, och då fällde jag inte bak stolen, dels för att jag har så lätt att sova ändå, och för att jag inte gillar när den framför gör det. Däremot så gjorde hon som satt framför det, men vi sa till efter en stund, så hon lutade upp sej lite, jag ville ju inte ha henne liggandes i mitt knä. ^^
Men jag tycker det är okej att luta tillbaka en stund i alla fall, men jag håller med dej om att man kan fråga först!
Något jag däremot inte gillar är när det sitter barn bakom som rycker och slår i ens säte, och föräldrarna inte ens bryr sej. Jag och min kompis fick stå ut med såna barn och föräldrar i ett par timmar per resa, riktigt jobbigt och man ville bara skrika åt dom, men dom kunde inte ens svenska så det blev lite svårt...

2012-08-12 @ 11:43:06
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor