Det finns folk till allt

Gud vad jag kan bli irriterad på folk!!!
 
Idag har i och för sig varit en dag när allt har gått fel, så kanske att jag överreagerade idag. Vad tycker ni? Läs och döm.
 
Jag håller ju på att sälja en hel del grejer på Karlstad Köp & Sälj.
Idag fick jag 2 stycken som skulle köpa grejer, och ingen utav dem kunde ta sig någonstans för då var de tvugna att ta bussen osv osv.
Jag erbjöd mig att möta upp den ena vid Pressbyrån utanför henne (vilket var en omväg för mig) och den andra bodde i närheten så jag skulle köra förbi henne också. Jag talade om att jag skulle vara där inom max 2 timmar.
 
Så efter ca 1 timme sms:ade jag dem bägge och sa att jag var på väg, och får då till svar från henne jag skulle möta upp, att "Nej, det hinner hon inte. Hon behöver minst en halvtimme på sig att klä på sig så det gick inte. Fick bli nån annan dag." (detta hade hon inte talat om innan)
Ok, tänker jag, då kör jag förbi den andra snabbt då.
Fick svar ifrån den andra:
"Jag bor där o där, på andra våningen. Det står ****** på dörren."
 
Då blev jag förbannad!!
 
Vad fanken, om jag är snäll och kör en omväg och stannar utanför hennes hus, så kan väl hon för bövelen ta sig ut genom dörren och hämta varan?
Men nej, hennes dotter var sjuk så det gick inte. Hon tyckte det var bättre att jag parkerade bilen, drog ut min son ur bilen och letade reda på hennes lägenhet för att leverera en vara värd 100:-.
Nej tack, så noga är det inte. Jag klarar mig utan de pengarna.
 
Då blev hon arg och sa att jag kunde sälja varan till någon annan, vilket jag mer än gärna gör.
Till saken hör att 9/10 gånger jag sålt någonting där, så är det jag som ska köra runt stan och leverera varan, för ingen kan ta sig nånstans. Blir så jäkla less på det, då får de väl betala extra då eller?
 
Detta var bara droppen som rann över för mig idag, när jag packat in varorna i bilen och kört en omväg och så ska de inte ens ha grejerna.
Vad tycker ni, överreagerade jag eller inte????

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förstår att du blir less! :(

2012-08-30 @ 16:43:48
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Har sålt och köpt grejer där med. Det är ju enbart i Karlstadsområdet annars får säljaren åka till Karlstad.
Men jag tycker inte du överreagerar eftersom dom krånglade. Du gjorde ju allt rätt.

2012-08-30 @ 16:44:08
URL: http://Eembla.blogg.se
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Jag förstår dig. Jag är ju med i en köp & sälj för min stad, och där är det vanligt att folk helt enkelt inte dyker upp, så bokar de om, så dyker de inte upp. Och så när man tröttnar efter tredje gången och säger att man är inte intresserad av att sälja till dem så kommer ALLTID ursäkten att de hade ju inte fått min adress jag skickade. Borde de då inte frågat efter den igen innan första gången, och inte efter tredje, om det inte bara är en dålig ursäkt?

2012-08-30 @ 16:52:50
URL: http://lilith.se
Postat av: Fina Frun

Näe, vilka krångliga köpare!

2012-08-30 @ 19:17:33
URL: http://finafrun.se
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

köparen ser till att ta sig till varan dom ska köpa, punkt slut! Det är en oskriven regel. Och om du som säljare är så snäll och erbjuder dig att köra hem sakerna så är det minsta hon kan göra att masa sitt feta arsle ut till din bil och hämta upp det!!

Så jag förstår att du lessna ur rejält..

2012-08-30 @ 22:38:00
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

tycker inte du överreagerar! det är en sak om man ändå ska in till stan då skulle jag oxå gå me på att mötas upp men jag skulle ALDRIG åka in bara för att nån köpare är lat och inte orkar göra de själv..de blir ju dyrt för mig!

2012-08-31 @ 11:11:59
URL: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor