I'm a pop-star!

Inte för att skryta, men jag är grym på att poppa popcorn!
Jag vet precis när det är dags att ta ut dom ur mikron, för att få dom så där perfekt poppade utan att det varken blir för mycket majs kvar i botten eller utan att de blir för brända.

Fanns det en tävling i popcorn poppning skulle jag vinna den lätt!

Then there was my sister.
Det är faktiskt lite pinsamt att erkänna att vi är systrar ibland, särskilt när jag fick se hennes fruktansvärda resultat när hon skulle poppa häromdagen.

Popcornen hade inte varit inne i mikron i mer än 2-3 minuter innan hon sprang fram och tog ut dem och sen hällde upp....ja, mestadels majs, i en skål.

Det hör väl ihop med hennes övriga skills i köket antagligen. Vet en gång jag hälsade på henne och hon inte ens visste hur man gjorde när man skulle koka spagetti.

PINSAMT SARA! PINSAMT!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Åsa!

Jag har en fråga, jag letade reda på ditt inlägg om hur man tjänar pengar på sin blogg. Problemet är att jag förstår verkligen inte hur man gör. Jag har aktiverat cookies och har försökt rensa catchen (?) men det fungerar inte, vet du vad som kan vara fel?



:) Tack om du kan, och tack ändå för att du tog dig tid, om du inte kan ;)

2012-04-18 @ 18:04:35
URL: http://elintheres.blogg.se/
Postat av: Carola Paro

Mikropopcorn?! Blä! Själv poppar jag i kastrull, godast så!

2012-04-18 @ 23:05:05
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: R - Svartvit poesi och teckenspråk

åååh, jag är också bäst på popcorn! Men åt andra hållet, att alltid bränna dom.. Sen har jag saltningsförbud, ingen vill ha det lika salt som jag. Ju mer ju bättre tycker jag typ.

2012-04-18 @ 23:52:12
URL: http://ovitaskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor