Skulle ni vilja betala 200 kronor för att leka dunken?

Nu får ni gärna hjälpa mig att tala om hur jag ska göra?

Idag när Naomi hade ridning, så tog jag och Jonas med oss Nino dit på en promenad för att titta på när hon red.
Vi kom dit fem över sex, (ridningen började halv sex och håller på en timme), och då höll de på att springa runt på stallgården och lekte dunken?!

Jag gick fram till ridläraren som satt och pratade med några vid fiket, och frågade henne om det inte var någon ridning idag.

"-Jo, sa hon, men det är teori." Och så vände hon mig ryggen.

Ooookkeeejjj..... Det ser inte ut som teori, tänkte jag men jag väntade en stund för att se vad som hände. När leken var slut ropade hon in barnen, och frågade dem:

"-Vad vill ni göra nu? Vill ni köra kurragömma eller ska ni ta dunken en gång till?"

"-Dunken!"
ropade alla barn och sprang ut och lekte igen.

Då gick jag fram till henne igen, och sa:

"-Ursäkta mig, jag måste bara fråga. Du sa att det var teori, men de leker ju bara? "

"-Ja, men vi har haft en tipspromenad också."
sa hon då och vände mig ryggen igen.

Ok. Jag och Jonas vände och gick hem igen, men när Naomi kom hem sa hon att de hade haft en kort tipspromenad med 10 frågor, resten var lek.

Och det betalar vi 200 kronor för?!

Jag vet ju hur jag är. Jag överreagerar lätt, och just såna här småsaker kan reta gallfeber på mig. När jag betalar så mycket pengar för en ridlektion, och så spenderar de 3/4 av tiden till att leka.
Särskilt när läget är som det är också, och Naomi ofta "missar" varannan lektion då hon är hos sin pappa, som vi ändå får betala för, då vill man ju ha ut det mesta de veckorna hon är där.

Vad tycker ni? Överreagerar jag?
Eller borde jag ringa hon som är chef för ridskolan och fråga henne om man inte ska få valuta för sina pengar?

I våra plånböcker är 200 kronor väldigt mycket pengar för en tipspromenad och leka dunken.


                               En bild från ridningen för 2 veckor sedan. Då de faktiskt red.
 
                                                                                         bloglovin



Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker definitivt inte att du överdriver och du borde ringa och påpeka detta absolut.

Ni betalar ju inte för att ridläraren ska sitta och fika ?!

2011-09-28 @ 20:12:13
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Gizze

Det verkar ju inte klokt, ta upp det med ansvariga! Dunken är gratis på vilken gård som helst ju :)

Ha en skön kväll!

Gizze



_______________________

I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

2011-09-28 @ 20:36:29
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Antonia

Det där är ju bara löjligt! Är det ridskola ska det ridas! Jag ser inget som helst fel med tipspromenad, förutsatt att frågorna handlar om hästskötsel och liknande, men det ska inte lekas sen resten av lektionen, om man ens kan kalla det lektion om det bara leks dunken.

2011-09-28 @ 21:08:20
URL: http://avengedsevenfold.blogg.se/
Postat av: spiderchick

sv. ja jag har såklart skrivit hur många gånger som helst och bett personen ta bort alla mina inlägg, men tyvärr är det sällan copycats lyssnar, vilket lite skvallrar om intelligensnivån ;-)

2011-09-28 @ 21:47:07
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Ja tycker den är jätte fin =) Måste ju duga tycker man.. Nej ingen aning, det blir en överraskning :) Kram

2011-09-28 @ 22:17:42
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Helena

Ring! Ska de vara teori så ska det handla om häst o ridning! Det e ingen lekplats du betalar för!!! Annat var de förr minsann, då fick man iaf valuta för pengarna!

2011-09-28 @ 22:22:06
URL: http://mysharona07.wordpress.com/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag tycker verkligen inte att du överreagerar.. Hon går ju ridskola för att lära sig om ridning och hästar, inte för att bli 'bättre' på att leka. Jag hade också reagerat! Tycker du ska ta och ringa henne!

2011-09-28 @ 23:18:48
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Tess

Men usch, undra vilken världsdel den ridläraren kom ifrån. :/ Är man på ridskola ska man ju lära sig rida lixom. :/ Jag tycker du borde prata med läraren och dom andra föräldrarna och se vad dom tycker. Super fin blogg btw. :) Lycka till med allt. :D

2011-09-28 @ 23:33:28
URL: http://iinyoourfaace.blogg.se/
Postat av: Ulliz

Jag tycker inte att du överreagerar.. Jag hade tagit människan riktigt när jag ändå var där.. Så ring och ifrågasätt.. Ha en bra dag!

2011-09-29 @ 09:20:47
URL: http://annaulliz.bloggplatsen.se
Postat av: Jasmine

Jag tycker absolut att du ska ringa och prata med dem! Jag har själv ridit på ridskola i många år när jag var yngre, sen har jag själv varit ridlärare och haft både ridlektioner och teorilektioner. Jag håller fortfarande på med hästar men inte inom ridskoleverksamhet längre.. Men hur som helst, har man teorilektion så han man teori hela lektionen tycker jag. Med de minsta barnen jag hade (5-7 år) får man leka fram kunskapen, men det gör man inte genom dunken (för det har INGET med ridning att göra). Jag har tusen tips på teorilekar men skulle jag skriva alla här så skulle det bli en hel roman :) men jag tycker du ska prata med dem, ridning är en dyr sport och dunken kan man leka hemma på gatan...(gratis!) Stå på dig, hoppas du blir väl bemött! (och fika kan ridläraren göra efter lektionstid tycker jag!)

2011-09-29 @ 09:25:24
Postat av: Sofia

Tycker det låter helt tokigt att de LEKER när de ska ha ridlektion? Sedan kan det ju vara så att ett moment ridläraren hade planerat in tar kortare tid än hon tänkt sig men då får man väl hitta på något annat som har med ridning att göra, inte bara låta dem leka. Dåligt tycker jag.

2011-09-29 @ 13:41:48
Postat av: Alexandra

Du övereagerar verkligen inte!! Byt ridskola om det finns nån i närheten. Man är ju där för att lära sig om hästar och rida, teori är typ kunna vad hästen äter osv inte att leka. Visst man kan göra lärandet till en lek, men dunken? näe!

2011-09-29 @ 14:15:51
Postat av: Carola

Självklart ska de ha teori också, men då ska det vara just teori på lektionen, inte lek. Jag skulle klaga.

2011-09-29 @ 22:37:26
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: Ida

Va F*N! Leka kan dom ju göra i skolan och när dom ses annars. Är det ridlektion o. teori ska det ju vara det oxå. Bara för att hon slipper anstränga sej när ungarna leker. Nää fy! Absolut ska du säga till Åsa! Och meddela mer än gärna här hur d gick. Jag blir galen på sånt, hade jag haft den jäkla ridläraren här hade jag läxat upp henne rejält!

2011-09-30 @ 07:43:22
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

de heter väl RIDskola å inte LEKskola!?

då ska dom väl rida och inte leka de kan barnen göra med sina kompisar på annan fritid inte när föräldrarna betalar pengar för att dom ska få gå på ridlektioner

2011-09-30 @ 12:04:27
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor