Hur har du MAGE att påstå att jag är tjock??

Häromdagen satt jag och min käre make och diskuterade det här med vikt.
När jag föreslog för honom att jag tyckte han kunde gå ner några kilo, så lät diskussionen så här:

"-Ja men älskling, det är ju för att du lagar så hiiimla god mat vet du väl?" försökte Jonas bortförklara det med.
"-Nej. Det är en dålig ursäkt, för jag äter precis samma mat som du, och jag har inte gått upp i vikt för det! Och då har jag ändå fött 2 barn!"

"-Ja....men du får tänka så här älskling....(tänk er nu Jonas med huvudet på sned och med fladdrande ögonfransar)....När du var gravid så tyckte jag synd om dig som skulle behöva bli stor och tjock alldeles ensam, så jag sympatiåt ju med dig...Delade dina graviditetsbesvär så att säga.....men sen efter 9 månader så fuskade ju du genom att trycka ut en unge så du blev av med din mage, men den lyxen hade ju inte jag! Det är därför jag har kvar min mage men inte du."

Ja. Vad säger man???


Bild på mig o älsklingen när jag var gravid i 5:e månaden.

    

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Jennie & Fröken Flis

haha! så smart man kan vara ;)

2011-09-05 @ 17:37:03
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha lagom smart.

Ungefär vad min make körde med också.

2011-09-05 @ 18:10:38
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Michis

vilken asbra bild!

2011-09-05 @ 22:14:53
URL: http://michaeala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor