En liten historia om min bror....

När min storebror var en liten knudd så var han väldigt social.
Det bästa han visste var att gå över till de äldre grannarna på en "eftermiddagsfika"

Han var ett riktigt kakmonster, och hade inget emot att äta en massa goda kakor medans de andra satt och skvallrade.

En dag sa våran mor till honom, att "Det är ok att ta en kaka om du blir bjuden Björn, men du får absolut inte tigga!"

Detta satt i hos honom, så nästa gång han var över till grannarna på fika, så tänkte han på det när han hade ätit upp sin kaka. Men hur skulle han göra nu då? Alla gamlingar satt ju bara och pratade, och hade totalt glömt bort lilla Björn som så gärna ville ha en kaka till....Efter en stunds funderade säger han högt:

"Min mamma har sagt att jag inte får tigga. Men om jag blir bjuden så tar jag gärna en kaka till!"

Ja du Björn, du har dina små stunder av ljushet du med :) Men vet du vad?
Idag fyller du år, och jag är säker på att du får äta hur många kakor du vill på din 34-årsdag! :)



                                                                                 bloglovin



Kommentarer
Postat av: Svärmor

Vilken fin historia om Björn. Passar på att säga "GRATTIS på 34-års dagen!" till honom här.

2011-09-26 @ 13:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor