"Muslimer borde inte få föröka sig, då blir de terrorister."

Det finns farliga människor i världen.
Mördare, våldäktsmän, pedofiler, terrorister, rånare, osv osv.

Tänk om deras föräldrar hade fått genomgå ett test innan de skaffade barn. Hade de inte blivit farliga då?
Kanske. Kanske inte.

Det diskuteras ju livligt nu om det ska införas licenstvång för att få äga vissa hundraser.
En hund föds inte farlig, vilken ras det än är!!

Jag tycker att det är en bra ide med licens, men i så fall ska det finnas på alla raser, oavsett om det är en bulldog, pitbull eller pudel.
Det samma borde gälla för att få skaffa barn. Funkar kanske inte i praktiken, men helt klart är vissa människor inte lämpliga som föräldrar. (läs mer här)

När vi skaffade våran hund hade jag ingen erfarenhet av hund tidigare. Knappt Jonas heller. Ändå skaffade vi oss en dobermann, och hon blev den snällaste hunden man kan tänka sig. Hon har aldrig gjort en fluga förnär!

Jag har träffat många småhundar som är mycket farligare än vad hon är. (läs ex här)

Jag blir så arg på denna rasistiska inställning gentemot vissa raser!

Det är ju som att säga att invandrare får inte skaffa barn utan licens, för det är de som begår flest brott. Eller muslimer får inte föröka sig alls, för då blir de terrorister!


Inför gärna hundlicens, men på alla hundägare. Då kanske det inte skulle bli som för den lilla valpen som cirkulerade på FB nyligen. Den som lämnades in hos veterinären för avlivning, för att ägaren hade gjort ett "felköp"

                                                                                               
bloglovin


                                                              
                                Missa inte min tävling där ni kan vinna ett gratis tandsmycke.
                                                         Avslutas idag. Klicka här!


Kommentarer
Postat av: LADY DAHMER | postpatriarkal feministfitta

Dubermann som första-hund? Är ni från vettet?!! lol.



Som vår uppfödare sa: antingen så köper man aldrig nåt annat än dobermann igen efter första erfarenheten, eller så blir nästa hund en dvärgpudel.



dobermann är den enda hunden som är godkänd i blombergska hushållet kan jag tillägga. När vi köper hus och ungarna är större så behöver jag en här hemma.



Fast de blir ju aldrig vuxna. Vet inte hur gammal er tutare är men han kommer vara valp för alltid. Ba en varning liksom. ;-) De är underbart sinnessjuka. Och snälla.



DOck så är jag fasligt rädd för vissa raser. Dels för att vissa raser ÄR svårare att ta hand om (och då i kombination med en slapp ägare kan bli farlig) och dels för att vissa raser attraherar vissa ägartyper.



----



sv. jag blir glad när du skriver att jag hjälpt dig att förändra tankarna. Jag vet att du har varit motsträvig, men villig. (jag har ju koll på mina läsare ju) Då blir man glad att det man (jag) gör faktiskt har betydelse. :-)



Hoppas allt är bra med familjen. Och dottern.

2011-10-05 @ 13:00:16
URL: http://ladydahmer.se
Postat av: donken

ughh :( ja det borde införas på alla hundraser i så fall. Håller med. :)

2011-10-05 @ 13:25:37
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Helena

Helt rätt i det du skriver Åsa, därav att hundkörkortet kommit in i bilden oxå. Vilket de måste bli hårdare med. Men det blir nog svårt med tanke på djurhandeln som sker i sverige :(

Guud vilken härlig bild du har lagt ut på Sharona :)) Love it! <3 Kram

2011-10-05 @ 13:31:45
URL: http://mysharona07.wordpress.com
Postat av: Louize

man kan skaffa vilken ras man vill bara man tänker innan man gör d..

less på att folk är så rasdömmande hela tiden.

Folk reagerade starkt då ja skaffade min första hund osm var var schäfer rottis!



Va med i min tävling & ha chansen att vinna ett läckert halsband - sprid detta vidare så fler får chansen att delta - http://shapeful.blogg.se/2011/october/-tavling-vinn-ett-fint-halsband-.html

2011-10-05 @ 14:11:47
URL: http://shapeful.blogg.se/
Postat av: Linda aka Javamorsan

Tycker det vore bra om alla djurägare var tvunga att ha licens. Även vissa föräldrar borde nog ha det.



Dock funkar ju inte det i praktiken när det gäller barn tyvärr.



Annars kan jag bara lyfta på hatten och säga att jag instämmer till 100 % med ditt inlägg!

2011-10-06 @ 09:23:46
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Kristina

Invandrare begår inte fler brott än svenskar. Av 100 brott begås 16 av invandrare resten av Svenskar.

2011-10-06 @ 13:45:58
Postat av: åsa

Kristina: Nu var det ju inte det som var det viktiga i inlägget:...det var ju bara en metafor...kunde lika gärna ha skrivit götebrgare, men då hade väl nån retat sig på det.

2011-10-06 @ 13:51:43
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: anna

Har ni kvar dobbisen? Vi har en å jag kan säga att fördommarna har flygit runt oss, mig å min sambo. jag kläckte nyheten i sep förra året att vi skulle skaffa valp å hämta en dobbis 1 okt. jag fick tonvis med mail om att den hunden är en mördarmaskin kamphund yada yada..men va fan..han är den snällaste hunden som finns. aldrig gjort en annan hund illa, men en annan liten skit äckel sak nafsa efter hans ben så han är små skraj så fort han hör sånt skall som den lilla bajshögen hade..oavsett, hunden blir som du gör den till..gör den till en mördarmaskin å den blir en..men gör den till en trofast fin vänlig jycke å den blir de..MEN..de kan alltid gå snett i hundens hjärna..

2012-01-19 @ 12:54:10
URL: http://dobermannanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor