Second hand? Nej, seventh hand.

När jag fick Naomi var det ingen annan i min familj som hade barn.
Jag var yngst av fyra syskon, ändå var det ingen som blev förvånad att jag var den första som blev med barn (Vet inte hur jag sla tolka det??)
Jag hade ingen i min närhet att ärva barnkläder utav, däremot fick jag en hel del jättefina grejer utav min systers kompis Lisen, som hade som var en ängel och skänkte massor till mig. Tack snälla du!
I övrigt fick jag köpa allting nytt.

Det var inte roligt ska jag säga, när man är 22 år, ensam och arbetslös.

Annat är det idag. Alla mina syskon har barn, det finns 5 kusiner att ärva kläder ifrån, och en del har gått i arv ända sedan Naomi var liten faktiskt....så när jag nyligen råkade nämna att vi skulle behöva köpa ny jacka och stövlar till Nino, så hojtade syrran högt.
Gå upp på vinden o kolla!

Och visst. Massor av kartonger, med kanonfina kläder till alla storlekar.
Bland annat jackan och stövlarna som ni ser nedan. Inget fel med dom, och vi tjänade in ett antal hundralappar på att slippa köpa nytt.

Syns ju inte ens att det är begagnat.
Hur gör ni? Köper ni bara nytt, eller kan ni tänka er att återanvända barnkläder?
 
                                                                                                     bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor