The REAL housewifes life!

Efter att ha gått hemma i ett och ett halvt års tid, så kan jag för egen personlig del säga att det här hemmafru-livet är inget för mig!

Det står på Aftonbladet idag att varannan mamma nu vill bli hemmafru, och så är det en bild på Svenska Hollywood frun Maria Montazami så passande till det.

Min undran är då om varannan mamma verkligen vill bli en vanlig Svensson-hemmafru, eller om de som har svarat på undersökningen jämför sig med lyxlivet som just Maria lever Over There.

Att tänka sig livet som henne.

En snygg mamma med stora barn, gift med en man som tjänar massor av pengar, spendera dagarana med att shoppa, sola, träna, träffa vänner, inreda huset, planera resor, ta hand om barnen bo i en lyxvilla i Hollywood bland alla storstjärnor, ligga på Playan, äta god mat på restauranger, ha personlig städerska och kock....

Ja, jo tack. Det liver skulle jag också vilja leva. HECK YA! Tror till och med att de flesta män skulle vilja leva så, det är väl drömmen för alla?

Men verkligheten?
Jo, det kan jag säga utifrån egen personlighet, att den är inte lika glamourös.

Sliten småbarnsmorsa som spenderar dagarna med att byta blöjor, veckohandla på ICA Maxi, (veckans höjdpunkt btw) laga mat, diska, tvätta, damsuga, bädda sängar, torka bajs, betala räkningar, tända i vedspisen för att försöka få lite värme, gå upp klockan sju varje morgon för att få iväg barnen till skolan.....

Inte drömmen!

                          
                                                      Vilken verklighet lever du i???
                                                                               
bloglovin


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hemma fru livet är inte något för mig heller. Har också varit hemma i snart 1½ år och jag är verkligen led det nu. I januari ska lillan börja dagis och jag börja jobba igen. Ska både bli skönt men samtidigt känns det nog lite vemodigt att lämna bort dottern. Sånt är livet. I alla fall mitt. :p

2011-10-25 @ 13:42:40
URL: http://www.sandrabroman.com
Postat av: Gizze

Skulle mycket väl tänka mig att bli hemma fru...men ....nu är jag ensam...med en artonårig son , så den tanken /drömmen/idén är väl inte att tro på :)



Ha en fin tisdagskväll! / Gizze

2011-10-25 @ 18:35:04
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: susanne

Bra skrivet! Jag är lite inne på samma aK: http://chefredaktoren.wordpress.com/2011/10/25/vad-ar-hemmafruarna-beredda-att-offra/

2011-10-25 @ 18:49:05
URL: http://chefredaktoren.wordpress.com/
Postat av: Silla

Bra skrivet...Men du ska ju leka Maria medans du går hemma. ;-)



Jag jobbar ju hemma så jag är också hemmafru KÄNNS det som i mellanåt.. Men jag skulle också vilja ha det som Maria men ändå fortsätta gå på ICA MAXI..

2011-10-26 @ 10:03:25
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: Predatory Blonde

Ja det är ju skillnad på hemmafru och hemmafru, helt klart! Marias liv är ju det de flesta föreställer sig när de hör ordet. Och får man inte det, då kan det lika gärna få vara :)

2011-10-26 @ 20:51:56
URL: http://www.predatoryblonde.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor