Skulle du vilja sätta dig i ett flyg med en full pilot?


När jag bodde i Salt Lake City en kort period i mitt liv, för ganska exakt 12 år sedan, så jobbade min dåvarande pojkvän på flygplatsen i SLC.
Han hade en kompis som jobbade som pilot, och nästan aldrig var hemma, så han var snäll nog att låna ut sitt hus till oss under 2 månaders tid.

Den här piloten kom bara hem någon dag i veckan för att tvätta och hämta grejer, annars låg han ute på jobb nästan jämt. De dagar han var hemma, så gick han alltid ut och festade med sina kompisar tills sent in på natten. Varje morgon  man stötte på honom så var han bakfull och hade knappt sovit en blund, och klagade alltid på :
"Hur ska jag orka flyga idag, det här kommer aldrig att gå"

Tänk er att ni kanske har flugit med honom? Han var pilot i stora flyg som flög småbarnsfamiljer, artister, affärsmän, ja you name it, över hela jorden!

Men det var ok. För de gjorde aldrig några alkotest på piloter på den tiden.
Så om ni frågar mig om jag är förvånad över att vissa piloter somnar bakom ratten, som det står om i tidningarna idag, så är svaret.
NEJ.


                                             Huset vi bodde i under tiden i Salt Lake City.




                                                                                                       bloglovin


Kommentarer
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Ny tävling i bloggen!

Lottar ut en massa smink från E.L.F Cosmetics, hoppas du vill vara med :D

2011-10-19 @ 19:43:44
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Lilla H

Hade jag aldrig velat. Tyvärr träffar man ju sällen democh kan avgöraQ!

2011-10-20 @ 00:33:36
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Silla

Har några vänninor som jobbar som flygvärdinnor här på Kastrup.. O dom säger samma sak som du..

Vi som lägger våra liv i andras händer och litar på dom..

Tänk att vara värdinna, herre jävlar : Idag ska jag upp med honom "piloten" och igår festade han.. hmmmm..

2011-10-20 @ 09:22:37
URL: http://sillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor