Middagstips


Igår gjorde vi iordning en av mina absoluta favoriträtter, kyckling med klyftpotatis.
Vet att många vill ha bra middagstips så här på helgen, så jag tänkte dela med mig av detta receptet.

Det här behöver du:


* Kycklingfilee'r
* Potatis
* Morötter
* Lök
* Salt
* Peppar
* Grillkrydda
* Vitlök
* Matolja

Börja med att skala potatisen och skära den i klyftor. 
Blanda sen matolja och kryddor i en skål. (Mycket grillkrydda, nästan så det blir tjockt!) Lägg sen i potatisen och knåda in marinaden ordentligt. (Använd gärna händerna)
Häll ner potatisen i en ugnsäker form, och lägg ner även kycklingfilee'rna.

Ställ in i ugnen på låg värme. Detta kan gärna stå i ugnen länge, ju längre desto mörare och bättre resultat.

Skiva under tiden löken och skala morötterna. (Det går bra med vanliga morötter, men jag brukar använda minimorötter, de blir gärna lite sötare i smaken) När maten i ugnen är nästan färdig, slänger ni på grönsakerna, och pressar vitlöken över.

Känn efter när allting är lagon mjukt, då är det färdigt.

Smaklig måltid!
                                                                                                  bloglovin


Kommentarer
Postat av: carolina

Ja, det där är riktigt gott, rotfrukter i ugn över huvudtaget är så tacksamt =)

2011-10-08 @ 13:39:15
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Fröken M

det ser super gott ut och jag älskar rotfrukter till maten !!

vet du, jag är så jäkla egoistisk att jag ser till så att vi får egentid ca en kväll var 14 dag ! jag behöver den där tiden för att ladda batterierna och må bra. Samtidigt tycker viggo det är super kul att få vara hos sina mor eller farföräldrar så det är en riktig win-win situation ;)

Jag hoppas det löser sig med barnvakt så att även ni kan få lite mys på tu man hand... det behöver alla då och då för att vårda kärleken :) kram

2011-10-08 @ 16:14:12
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor