Till min älskade make

När jag och Jonas hade varit ihop i ungefär ett år, så tog det slut mellan oss.
Det var det absolut värsta jag någonsin varit med om.

Att ett krossat hjärta kan göra så fysiskt ont, det vet bara dom som verkligen har upplevt det.

Jag har upplevt många hjärtesorger. Jag blev lämnad när jag var gravid, blivit bedragen under flera år, utsatt för de mest kränkande förhållandet...men inte ens om man lägger ihop de upplevelserna så gjorde det så ont som när jag förlorade Jonas.

När jag hörde "Utan dina andetag" för första gången, så kände jag igen mig så väl i de orden, för det var precis så det kändes.
Jag kunde inte andas utan honom.Hjärtat slog så hårt för att få syre så jag vaknade utav det på natten.

Det var en plåga jag inte önskar min värsta fiende, och jag hoppas jag aldrig behöver uppleva något liknande igen.
Men när jag ser tillbaka på det idag, så ångrar jag inte att jag fick genomlida det.
Det var då, när det gjorde så ont, som jag förstod att han var den enda mannen i mitt liv.
Aldrig skulle någon annan kunna ta en så stor plats i mitt hjärta som han gör. Och jag har aldrig. Inte för en sekund. Tvivlat på att han är den enda för mig.

Den här videon är till dig Jonas ♥

                                                                                                                 


Kommentarer
Postat av: Karpstryparn

Bra skrivet.



Svar: Ja, alla kan ju inte tycka likadant.

2011-11-16 @ 14:49:47
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vilken jättefin video:) Blir alldeles rörd!

2011-11-16 @ 16:07:10
Postat av: Ulliz

Åhh vilket fint inlägg och videon rörde mig till tårar. Han måste skatta sig lycklig som har dig som sin fru. En sann kärlek <3

Kram till er båda!

2011-11-17 @ 09:13:10
URL: http://annaulliz.bloggplatsen.se
Postat av: Linda aka Javamorsan

Åh jag förstår dig exakt. Så kände jag när min man gjorde slut med mig under vårt första år. Vi hade inte vart tillsammns mer än runt 6 månader tror jag. Men jag visste att han var mannen i mitt liv. Vill aldrig mer uppleva dom känslorna jag hade när han gick ut ur min lägenhet den kvällen han vill lämna mig :(



Men precis som du så ångrar jag inte att detta hände. Hela den perioden visade oss båda vad vi känner och idag nästan 14 år senare är vi fortfarande ett par och jag vet så väl att han är mannen för mig :)

2011-11-17 @ 10:29:24
URL: http://baralinda.se/wordpress
Postat av: Silla

Underbart...så vackert..



2011-11-17 @ 10:32:50
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: R - Svartvit poesi och teckenspråk

Åh den låten är så fin, lyssnade mycket på den när jag hade hjärtesorg. Men så hörde jag "Lämna honom" av vad han nu heter och en textrad slog sig genom pannbenet "han ger dig inget du vill ha så lämna honom nu" å då insåg jag vilket svin han var och hur dum jag var som stannade kvar. Nu lever jag med min Johannes och jag visste inte ens att det fanns så fina människor på jorden<3

2012-04-02 @ 10:30:35
URL: http://ovitaskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor