Muntlig förberedelse

Idag är det en vecka kvar tills vi ska upp i rätten. På muntlig förberedelse som det så fint heter.
Undrar hur många såna vi har varit på under åren?
Säkert 5-6 stycken. Om det stannar. Lägg sen till alla rättegångar, ca 10 samarbetssamtal, 4 möten hos medlare, vårdnadsutredningar osv osv.
Börjar bli ganska tröttsamt nu faktiskt.

Det värsta är att det inte hjälper att lägga ner allt heller. Vi försökte ju det under något år. När sista domen kom 2008, så försökte vi försona oss med tanken på att det var så här det var. Men inget blev ju bättre. Naomi hamnar ju i kläm och mår inte bra. Tvist eller inte tvist.

Till saken hör att nu när vi ska upp i rätten nästa vecka, så är det pappan som har stämt mig på ensam vårdnad!

Skulle han få igenom det så är det bara att säga tack och hej till min dotter, för då tar han henne och flyttar till USA. Det vet jag.


Han har fått chans på chans att bättra på vår relation, men aldrig brytt sig. När jag under senaste samarbetssamtalet frågade honom varför jag skulle lita på honom nu, så sa han att det var för att vi var på samma "level" nu.
Nu när han har fått igenom att med henne till USA, så bär han inte på något agg längre.

Vad är han, 4 år?
Ska man stå och stampa med foten och bete sig som en skithög under 7 år ända tills man får igenom sin vilja, och sen tro att allt är bra?
Bara för att han fått igenom sin vilja så är inte allt automatiskt bra. Min vilja då? Vart var den i allt det här?

Sen undrar jag hur man nånsin kan hamna på samma nivå när han har varit borta sammanlagt ca 4 år av hennes liv?

                                                                                                               


Kommentarer
Postat av: Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Men det finns ju inget som säger att han får ensam vårdnad. Av vilken anledning? Är du en dålig mor? Jag vet ju inte allt om dig men det krävs ju mycket för att man ska få igenom det!

2011-11-23 @ 12:26:56
URL: http://www.sojkasframtid.com/
Postat av: Silla

Att han inte skäms...

2011-11-23 @ 14:03:44
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: spiderchick

men usch... Hoppas att det löser sig till allas och framför allt er dotters bästa :-( kram!

2011-11-23 @ 14:10:01
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Lizz

Har inte Naomi något att säga till om? Jag menar.. Om hon vill bo hos dej kan dom väl inte ge pappan ensam vårdnad? Idiotiskt om dom inte lyssnar på barnet.. Men klart han inte kan få ensam vårdnad så som han beter sig(av vad du skrivit), Hoppas allt går bra för er! :)

2011-11-23 @ 14:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor