Svar på era frågor

FRÅGA 1


SVAR: Jag har varit i kontakt med medierna. Har tipsat alla tidningar jag kan komma på, och VF ska ju antagligen skriva en artikel om det. Vill ni hjälpa till? Kontakta medierna ni med!


FRÅGA 2






SVAR: I och med att pappan är amerikansk medborgare, och dottern också har amerikanskt medborgarskap, så måste hon resa dit på ett amerikanskt pass.


FRÅGA 3



SVAR: Allt som går genom BUP måste ha båda vårdnadshavares godkännande. Har pratat med dem många gånger utan att få någon hjälp....



FRÅGA 4


SVAR: Jo, visst e det så att han måste ha mitt godkännande. Men det tvingade de mig också att skriva på! Det kan du läsa om under mitt inlägg "Under tvång och i protest"



FRÅGA 5


SVAR: Min dotter är 10 år. Hon har lämnat en redogörelse till familjerätten där hon säger att hon inte vlll åka, men i och med att det enligt tingsrätten är en "överenskommelse" så finns det inget de kan göra. Och pappan bryr sig inte.


FRÅGA 6


SVAR: Hon har ju gått hos både kurator och skolsköterska, men de säger att hon behöver en professionell psykolog...och till detta krävs båda vårdnadshavares underskrift.


FRÅGA 7


SVAR: Vi har bott i 3 olika kommuner under vårdnadstvistens gång. Och det är ingen större skillnad nånstans. Där vi bor nu lyssnar i alla fall familjerätten på oss, men det gör ingen skillnad. Allt är ord mot ord hela tiden, borde inte rätten se till bevis och inte lyssna på orden?  Min advokat har inte varit till någon större hjälp. Tyvärr går det inte att byta under pågående tvist, då jag har rättshjälp.


FRÅGA 8


SVAR: Jag tänker skiccka in namninsamlingen till alla ställen jag kan! Först och främst media, försöka få deras uppmärksamhet då brukar det hända grejer. Sen kommer jag att skicka den till Tingsrätten, visa upp den i kommande tvist, visa den för hennes pappa, ja you name it! Allt jag kan göra tänker jag göra.


FRÅGA 9



SVAR: Ja, han kan ju det tyvärr. På hans tid får han göra vad han vill tycker dem. Och som jag sa tidigare...tingsrätten frånsäger sig allt ansvar och hänvisar till att det är en "överenskommelse" Påtvingad men än dock.....



Fortsätt ställa frågor om ni har några, jag ska svara så gott jag kan.



Trackback
RSS 2.0 Humor