Du gamla, du fria, du fjällhöga nord....

Nationaldagen har för våran del spenderats i Mariebergsskogen med familj och vänner. Satte oss vid lekparken och fikade och barnen lekte. Jättemysigt verkligen, men bara en tanke som for genom mitt huvud:

Om det är Sveriges Nationaldag, varför spelades det då bara utländsk musik?? Inte en enda gång hörde jag Sveriges Nationalsång, men däremot en massa bengaliska trummor???





Nino gick runt och tittade på alla djur, och jag ska nu lära er en sak som ni kanske inte vet om...alla djur: häst, ko, get, kanin, gris, ankor, ja ALLA djur, går under ett och samma ord, nämligen: "ATT"!!!!
Nino har nämligen lärt sig ropa efter katten här hemma, och tror därför att alla djur heter just ATT! :0

-"Titta Nino, en get"
-"Att!"

-"Titta Nino, en gris"
-"Att!"

Ja, ni fattar :D


Kommentarer
Postat av: Jonnie

ja fy fan, aldrig får man sova i detta huset :(

2011-06-06 @ 19:59:51
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: prinsessanadia

För att om man råkar spela Sveriges nationalsång så är man ju rasist, så det är ju bäst att låta bli. Mycket bättre att spela utländska låtar så att alla länder känner sig välkomna. För Sverige är ju ett mångkulturellt land, och då är det ju himla onödigt att fira Sverige med en svensk sång. (Känn er välkomna att fatta ironin i min kommentar)

2011-06-07 @ 14:16:43
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor