Vilket monster!

Jag minns när jag var ca 10-11 år och vi var med familjen i Florida på semester. Då åkte vi på en båttur runt Everglades för att titta på krokodiler, och jag var livrädd! Jag ville ju se en, men båten man satt i var inte den största och kändes ganska menlös om det skulle komma en stor krokodil upphoppandes på båten.

Mamma och pappa bara skrattade åt mig och sa att det kommer inte att hända.
"Krokodilerna är mer rädda för oss än vad vi e för dom....du har sett för mycket på film....."

Och visst, de hade rätt. Vi såg krokodiler...deras ögon som stack upp ur vattnet en bit bort, några som hade simmat upp på land och lagt sig för att sola. Vi såg även en i diket när vi satt i bussen på väg tillbaka...

Men vi såg aldrig någon som kom i närheten av bjässen nedanför!
Och det är jag VÄLDIGT glad för!!!!!

                        
                                                                    Kolla in dinosaurien!


                    Ni missar väl inte min tävling med fina priser från Libero som avslutas imorgon? Tävlingen hittar ni HÄR
                                                                                             


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hittade din blogg via Bloggportalen. Kul och intressant läsning! :)

Kika gärna in på min blogg om du vill. Har dock lite bloggtorka just för tillfället men jag kommer igång snart igen.



Ha en trevlig onsdag!

/Sandra

2011-07-20 @ 11:24:02
URL: http://www.sandraasp.com
Postat av: Matilda

Jag hade verkligen dött om jag hade suttit där och den hade dykt upp.. Jag är inte så jätterädd av mig men jag har en stor respekt för djur och aktar mig hellre än är i vägen :P

2011-07-20 @ 12:07:02
URL: http://annamagdamatilda.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Oj vilken stor krokodil :O

2011-07-20 @ 14:19:57
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/
Postat av: erik

Till skillnad från Alligatorerna i everglades som knappast blir större än 2-3m kan en riktig krokodil så som nilkrokodilen lätt komma upp i 5-7m och en delta/saltvattenskrokodil som den på bilden kan bli så stora som 11m från nos till svanstipp. Deltakrokodilen är även den enda krokodilart som precis som delfiner kan 'gå' på vattnet med hjälp av svansen när krokodilen försöker fånga fåglar i flykten.

2011-07-20 @ 17:16:03
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Har också åkt där vid Everglades och kollat på alla krokodiler (dock kom dom aldrig nära båten som du skrev), men jag hade ju typ dött om den hade kommit sådär nära! Herregud :o

2011-07-20 @ 18:43:53
URL: http://mmiaas.blogg.se/
Postat av: Jessica - Nellie & Oliwer´s Mamma

hjälp ja skulle dö om ja såg den där bjässen!!! :P



sv: åhh tack tack fina du, ja är faktist väldigt näjd med dom annars :)

2011-07-20 @ 21:07:22
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor