Vad då? Får man inte hälsa på folk man inte känner???

Jag kunde inte annat än att skratta åt mitt lille charmtroll idag :D

Vi har nu på morgonen varit nere på 1-årskontroll, där han egentligen skulle ha fått spruta men den fick vänta eftersom han har varit sjuk och fortfarande är ganska förkyld.
Efteråt tog vi en tur till ICA, och jag släppte ner Nino så han fick gå, för det tycker han ju är så roligt. Och jag överdriver inte när jag säger att han hälsade på ALLA! Gick det förbi en sur gubbe med en påse från bolaget i handen, så ropade Nino:

-"HEJ!" Och så vinkade han.

Gick det förbi en gammal tant på andra sidan gatan, så var det samma sak där. Bilarna som åkte förbi vinkades det till. Två hundar som stod kopplade utanför Konsum fick också en hälsning. Tonåringen som stod utanför ICA och sålde jordgubbar såg lite förlägen ut och visste inte om hon skulle hälsa tillbaka eller inte. Och var det någon som VÅGADE strunta i att säga hej tillbaka, då rynkade grabben på ögonbryna, spände blicken i personen och skrek ännu högre:

"-HEJ!"

När vi gick ut ifrån ICA, så tog Nino några steg, sen stannade han och funderade, sen tog han några steg till. Då kom det en man gåendes emot oss som tittade på Nino och skrattade. Självklart skulle Nino hälsa. Då stannade mannen och frågade hur gammal han var, och berömde honom för att han var så duktig.

Då går Nino rakt fram till honom och sträcker upp armarna för att bli upplyft!

Mannen lyfte upp Nino, skrattade, och gav honom tillbaka till mig. Jag visste inte om jag skulle skämmas eller skratta åt händelsen. Tror Nino trodde att det var hans morfar, för de var lite lika. :)

Ingen kan komma och klaga på att han inte är social grabben i alla fall!




Kommentarer
Postat av: matilda

fin blogg!



hur är det? :)

2011-07-05 @ 11:22:38
URL: http://hejbus.blogg.se/
Postat av: En lagom ung mamma

Det är just detta som är så härligt med barn tycker jag! de är så öppna och och inte lika inneslutna som oss vuxna:)



Fast som förälder vill man kanske inte att ens barn ska sträcka upp armarna mot vem som helst dock. Min son är likadan, men det växer väl bort så småningom:)

2011-07-05 @ 11:31:05
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Ninni

Charmtroll!

2011-07-05 @ 13:13:53
Postat av: Jannie

ha ha ha Underbara unge!Vilket solsken han är!



Tack vännen!Ja,folk brukar säga att vi är lika.Känns gött med tanke på att hon är 10 år yngre.he he he

Hunden är mina föräldrars.De har en till tom.Underbara hundar!KRAMAR

2011-07-05 @ 13:34:32
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Jessica

Tja där =)Jätte mysig blogg =) fina bilder och hit kommer jag gärna flera ggr, hoppas du får en super bra dag. =)

Barn är ju för härliga =) I början kan man tycka att de mesta är gulligt men sen... vette tusan om det är så gulligt längre när man har 4 st som frågar ut främlingar vart dom alla ska haha =)

2011-07-05 @ 13:49:40
URL: http://www.bonusfamilj.net
Postat av: Jordgubben

Sötnos!!!

2011-07-05 @ 14:36:06
Postat av: Emelie - Mamman som älskar vitt

Ja, självklart är det jättegott :) hehe, syrligt och lite sött samtidigt. Mums!



Hahaha, vad gullig han är :)

2011-07-05 @ 14:58:46
URL: http://njutensmula.se
Postat av: Svärmor

Ja, han är helt enkelt för gooo!

2011-07-05 @ 16:58:16
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Haha så sött.. Känner igen det där, min grabb har blivit väldigt social dom senaste veckorna.. Eller han har alltid varit det, men det har varit perioder då han varit lite blyg, men nu är han social och hejar på typ alla man möter :P

2011-07-05 @ 20:43:43
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

åh vilken goding han är <3

Synd jag inte var där o fick en kram...

2011-07-06 @ 14:48:48
URL: http://blogg.mystjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor