Gammal surkärring!

I lördags var jag o Jonas ute och festade!
Japp, ni såg rätt. Det händer inte ofta nu för tiden ska jag tala om, det är knappt jag minns hur man gör. :) För första gången i sitt ettåriga liv, fick Nino spendera hela natten hos någon annan än sin mamma, och till min stora sorg gick det hur bra som helst (BUHU, nu behöver han mig snart inte längre!!)



(Bilden är från tidigare på dagen)

I vilket fall som helst, så hamnade vi i trädgården hemma hos min bror Björn. Vi kom dit ganska sent, runt niotiden, och jag inser att jag knappt känner en endaste person på festen! Hallå! Vad hände? Förr kände man ju alla?
Jag slår mig ner på en stol brevid en av de få jag kände, men inser snart att folk sitter och röker! Men herregud, GÖR folk fortfarande sånt!!! Jag trodde det var helt ute att röka!
Så länge sen var det jag var ute....
Min bror trodde jag var dum i huve't när jag försökte få honom att be folk sluta röka...utomhus! På en fest!

Men jag TÅÅÅÅL ju inte när folk röker, försökte jag med....det hjälpte inte.
Att ta en stol och i protest sätta sig mitt ute i gräsmattan helt ensam hjälpte inte det heller.
Att hota med att gå hem hjälpte inte det heller, för det ville jag inte.

Nåja, efter att jag hade fått tjura en stund och inse att den här striden kommer jag inte att vinna, så fick jag i alla fall en helrolig kväll, som inte slutade förrän klockan 4 på morgonen. :)


Hahaha, så här i efterhand kan jag bara skratta åt mig själv och min lilla värld jag lever i :)


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Välkommen till mitt liv ;) Hi hi hi... Reagerar så med tror jag om jag skulle ut.Bluesfestivalen var ju så nästan.Men jag fattar inte hur föräldrar kan med att ta med sina barn på sådana arrangemang.Blev helt bestört,både små barn & lite äldre.Inga hörselkåpor på ngt barn.Ett par stod & vänslades hur fulla som helst & hade en liten knatte på kanske 3 år som sprang runt dem utanför ingången till terminalen.Och sent på kvällen var det med.Såg barnvagnar både på plats & på stan vid 00.00-snåret...Jag tog väldigt illa vid mig när jag såg detta.Sådana människor ska inte ha barn.Snacka om dåligt omdömme!



För övrigt är jag glad att du hade en kul kväll! :)

Kram...

2011-07-11 @ 20:48:17
Postat av: Fröken M

Ibland är en riktigt rolig utekväll precis vad man behöver !! och trots att jag "Tål" rök tycker jag det är vidrigt och hade lätt protesterat på samma sätt som dig - bara för att... ;)



Ja, nu håller vi tummarna för fler, härliga soldagar - de gör mig galet lycklig och pigg !



Kramar

2011-07-11 @ 21:25:12
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fnulan

Man måste roa sig som mamma med =) Ska du inte med på mammablogg kryssningen???

2011-07-11 @ 21:43:31
URL: http://www.fnulan.se
Postat av: Fia

Låter som du ändå fick en rätt rolig kväll tror en massa rök ;)

2011-07-11 @ 22:19:52
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Hahahaha! Tur du hade roligt iaf, trots cigarettrök. :D



Svar: Ja varför inte. Det skadar ju inte. :)



KRAM

2011-07-11 @ 22:25:07
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: :S

verkar som ni har en bra tid utan mig!!!!!!!11:(:S

2011-07-12 @ 03:22:37
Postat av: feztis

Yes, den var ganska mysig :)



Kul att festa lite :)

2011-07-12 @ 05:59:41
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Jannie

Jäklar vad kul med en utekväll med mannen!

Hade ni något att prata om??ha ha ha Förutom rökningen då...Vi måste oxå ta en barnledig kväll snart.Bara få vara o njuta av varandra!O så dricka en massa gött då förstås...



JAG KOMMER!Det är bara att lägga skumpan på kylning!

O LÄTT att vi fixar en flarra biggarå-vin!Hur svårt kan det va liksom??

Tack för dina fina ord!Jädrar va mallig jag blev!

massa kramar o så syns vi om några timmar då

2011-07-12 @ 07:38:59
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: i min lilla lilla värld

hihiih De där små har det oftast bättre än vi föräldrar när de lämnas bort

2011-07-12 @ 08:20:37
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor