Blev nekad jobb pga acne-nu får hon revansch


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser om det här i nyheterna. Fallet med Malin som blev nobbad ett jobb för att hon hade acne-"Folk kan tro att du har aids" HELT SJUKT!!!!

Vilken fullt frisk människa skulle på allvar tänka tanken att en person med acne har aids????

Aldrig någonsin, över huvud taget, har jag tänkt den tanken när det gäller någon!!
Hmmm, den personen har nog aids,,,
Nej, vilken idiotisk kommentar. Vad som helst hade ju varit bättre.

De enda två bra sakerna som kommit ur denna händelsen, det är att den stackars tjejen som blev utsatt för denna kränkning har fått sin upprättelse, och fått massvis med jobberbjudanden, ifrån icke-dömande personer. Och att ägaren blivit genomskådad för vad hon egentligen är.
Det står i den ena artikeln att "ägaren ägnade en större del till att prata om sin modellkarriär,". Hon kanske har ett vackert yttre, men idag ser vi alla bara hennes fula insida!

Det påminner mig lite om när jag var på en arbetsintervju på Barnens Hus här i Karlstad för några år sedan. Där gick chefen BARA efter utseendet på intervjuerna. Hon sa rakt ut till mig, att den förra tjejen som varit där hade sett alldeles för risig ut. Hon kom i TRÄNINGSBYXOR på intervjun...Ja GUD, vilken förskräckelse!!! Hon skulle aldrig få jobbet.
Och samtidigt säger hon att en annan tjej som sökt jobbet var alldeles för snygg. "Om hon började här så skulle M (enda killen som jobba på stället) aldrig kunna koncentrera sig, han skulle bara dregla hela dagarna" Och så skrattade hon.

-Men du är perfekt för jobbet, sa hon sen med ett leende. (Jaha, hur tolkar man det??)

Sen när vi hade skrivit kontrakt så satt hon där och småskrattade och sa lite för sig själv...." hahaha, åh, det ska bli så roligt att se "M: s" min när han får se dig, han kommer att smälla av.

Jag började tro att det var en dejtingfirma och inte en leksaksaffär jag hade sökt jobb i.

Jag blev inte kvar där länge kan jag meddela om. Det visade sig senare att hon på intervjun hade visat sig från sin BÄSTA sida!

    
 För finnig?                  För snygg?      För ful?                     För smal?                      För fet?


VEM BESTÄMMER?
OCH VART GÅR GRÄNSEN?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor