En dag ur mitt liv, i bilder




Efter att ha stigit upp klockan 7.00 så satt jag och min dotter här vid 7:15 och åt en frukost bestående utav flingor och yoghurt. Sen var det dags att göra henne iordning för att köra in till skolan i Karlstad.


 

Ganska på minuten 8:20 så lämnade jag av henne utanför skolgården, för att sen åka vidare till teatern där älsklingen jobbade. Han hade ju glömt lunchlådan hemma, så jag fick åka och lämna den hos honom. :)





När jag hade kört de ca 20 minutrarna hem igen, och precis hunnit dra igång en brasa, så vaknade lille Herr Hoffman runt 9-tiden.. Då var det dags för honom att få i sig lite frukost. ♥




Ännu en dryg timme senare, vid 10:30 ungefär, då jag hade slängt igång en tvättmaskin, städat undan, bäddat osv, och Nino hade somnat om, så fick jag Äntligen sätta mig ner med en kopp kaffe och kolla internet. Det är nog den bästa stunden på dagen...när man får sätta sig i lugn och ro med en varm kopp kaffe framför brasan och läsa Aftonbladet, innan dagen drar igång på allvar. :)




Efter en stund, vid 11-snåret, var det dags att börja jobba. Fram med alla barnkläderna, sortera, rensa efter storlek, plåta, lägga in i datorn, och ordna hemsidan.




Och där finns det ju att göra om man säger så, så vid 12 höll jag fortfarande på med detta... Ända fram tills..




...13-tiden, då lillen bestämde sig för att det var dags att vakna :)
Då var det dags för lunch, idag fick det bli köttgryta med potatis (barnmatsversionen) till Nino, och själv slängde jag i mig ett par smörgåsar.




Efter maten och byte av blöja, lite lek med min son, så var det dags att göra sig iordning för att åka in till stan igen.
Smink på, fixa till håret, och sen OFF WE GO! Då var klockan runt 14:30




Efter att vi hade hämtat Naomi hos en kompis, så åkte vi ut till Bergvik. Jag skulle lämna tillbaka lite kläder som jag hade köpt, och Naomi skulle kolla på kläder till discot ikväll. Här är klockan runt 15:15

 

et provades kläder i över en timme, innan hon bestämde sig för ett par svarta shorts och en topp till det.
Vid fyratiden mötte vi upp älklingen som precis slutat jobba, och gick sen till Ica för att storhandla.




Vid halv sex hade vi hanldat fördigt, packade in oss i bilen, och åkte hemåt igen.




Då var det genast dags att börja med maten.Gjorde det lätt för oss och värmde på en grillad kyckling, med lite pommes Frittes och grönsaker till det. Smarrigt! Fick i oss maten vid halv sjutiden. (Det var här jag lyckades med bravaden att ge mig själv en blåtira...nog om det)




Viv halv åtta fick vi sen besök av ett jättetrevligt par som ska hyra partytältet till sitt bröllop, och de ville kika på de andra grejerna också. Kul att se dem, de befinner sig nästan exakt där vi var för ett år sedan. De väntar barn, ska gifta sig, och håller på att bygga hus. :)




 Vid kvart över åtta var det sen läggdags för barnen. Nåja, en somnade i a f, dvs den stora :)





e redan hunnit bli kvart över nio när vi väl fick hoppa in i duschen:)




När klockan närmade sig tio på kvällen fick vi till slut sätta oss framför tv:n en stund med en kvällsmacka o lite mys.
Nino klarvaken fortfarande, förstås ;)




Kröp ner i sängen vid kvart över elva, efter att ha kikat på ett avsnitt av Insider.




Runt tolvtiden somnade mina älsklingar, och jag kikade färdigt på Spin City innan även jag släckte för kvällen. ♥



Hur har er dag varit???


Kommentarer
Postat av: Hemmafru I Florida

Wow du ar super mamma!!!

Dina barn ar sa vackra!

kram

2011-02-18 @ 14:31:34
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Jo tack. Min dag var betydligt lugnare. Men utan gulliga småbarn som kinkar och kramas. Barn är härliga man vet att man lever. Ni får ha en bra dag idag också.

2011-02-18 @ 18:03:16
Postat av: Mystjejen

Wow vilken supergo familj ni verkar vara, ta vara på varje minut. Härliga bilder på Er alla och ert hem. Kram och ha en fin söndag! Ps hittade in till denna blogg via aftonbladet...

2011-02-20 @ 10:44:02
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: Arne

Ja ni verkar ha en trevlig familj. Tänk på vad du lägger ut för bilder på barnen. Finns sådana som gjort det och där barnen råkat hamna i olyckliga sammanhang.(Grymt stort misstag, känns det som). Det som läggs ut där ligger kvar för alltid.

2011-02-20 @ 20:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor