Storebror ser dig


Ojojojoj!!

Hahaha, ibland ska man verkligen passa sig för vad man skriver och lägger ut för bilder på Facebook och bloggen. :D
Som kvinnan i den här artikeln. (Se här)

Hon la ut bilder på sig själv från sitt bröllop, så alla hennes vänner skulle få se...precis som en annan oxå har gjort. Skillnaden är, att hon stod som bidragstagare på socialkontoret som ensamstående mamma, vilket resulterade i fängelse och höga böter!

Man kanske ska se till att ha rent mjöl i påsen innan man fläker ut innehållet så att säga ;)

Kanske man ska tänka sig för både en och två gånger om vad man skriver och lägger ut för bilder...man vet ju aldrig vem som har ögona på en. Lite scary det där, eller vad säger ni?

Tänker ni på sånt när ni skriver er status på Facebook?
Eller lägger ut bilder på bloggen?



Kommentarer
Postat av: Andie

Jag tycker att det är skamligt att man ska behöva se sig över axeln så fort man vill skriva en statusrad på FB, men som sagt det gäller ju att ha rent mjöl i påsen också annars kan jag tycka att det är okej att man får stå till svars. Däremot tycker jag att det är fel att människor förlorar jobbet pga sina statusrader (tänker på den där volvo jobbaren för ett tag sedan) jag anser att en tillsägelse hade räckt i det läget.



Men bigbrother samhället i sig skrämmer verkligen skiten ur mig.

2011-02-23 @ 21:19:04
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor