Det är tanken som räknas. Eller?

Jag har alltid haft som mål att jag ska börja träna och komma i form.
Problemet är bara att det alltid är så många hinder ivägen....

Först var det typ:
"Åhhh! Det är så långt till gymmet, och så dyrt med månadskort"

Så då struntade jag i det.

Då köpte vi ett hemmagym, och ställde ute i "förrådsrummet", så vi skulle kunna gå ut och träna när som helst.

Då blev det typ:
"Åhhhh! Det är så drygt att gå ut dit, det är så kallt där ute och man måste ju gå ut först och sen gå över trädgården för att komma dit"

Så då struntade jag i det.

Då flyttade vi in crosstrainern i sovrummet, så jag skulle kunna träna när Nino låg o sov typ.

Då blev det typ:
"Åhhhh, det hänger alltid en massa kläder på crosstrainern, och så sitter ju inte sladden i utan då måste jag först dra ut en sladd och sätta i denna...alldeles för mycket jobb"

Så då struntar jag i det.


Men nån dag ska jag börja. Jo, jag ska bara övervinna alla hinder först.




                                                                                                                         

Tävla om smycke. Avslutas 15 december


Kommentarer
Postat av: Carola

Hahaha, sådan där är jag också! Jag gav upp det där och återupptog barndomsintresset istället. Efter 20 års uppehåll började jag alltså rida! Ja, på hästryggen alltså. Det är skitkul och jävlar vilken träningsvärk man får! :-D

2011-12-10 @ 23:09:29
URL: http://barbamamas.blogg.se/
Postat av: Silla

Jag förstår dig...Det ska vara lätt att träna liksom.. Ja typ man ska ligga omysa med en bra bok och så tränar kroppen och knoppen under tiden..

2011-12-11 @ 20:32:30
URL: http://sillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor