Sammanfattning av år 2011

Januari.

Första dagen  i januari fick jag samtal från de som hade fått våran hund, att ägaren hade blivit skjuten (!) och kunde inte ta hand om hunden längre. Sharona var inlämnad på ett hundpensionat, så det var bara åka dit och hämta henne.
Säger en del om hur resten av året skulle bli.

Februari.

Fick en stämning om att Naomis pappa ansökte om ensam vårdnad för att få ta med sig henne till USA. Helvetsåret drog igång på allvar.

Mars.

Helt ok månad faktiskt. Lugn, förutom förberedelser inför kommande rättegång.

April.

Rättegång. Som gick åt hel***e

Maj

En hel månad av kämpande.
Samtal och besök på BUP socialen,media, polisen, Saknade Barns Nätverk, advokater, skola, kurator osv osv.
Förgäves.

Juni.

En månad i dimma.
Ny stämning om ensam vårdnad från pappan. Han menar på att jag kommer att försvinna med min dotter pga min namninsamling här på bloggen. Naomi åker till USA.
Första och enda gången i mitt liv som jag behövt ta lungnade tabletter den månaden.

Juli.

Naomi i USA. Den värsta sommaren i mitt liv. Oro, längtan, tårar.

Augusti.

Naomi kommer hem!!

September.

Datorlösa efter att Naomi blivit kontaktad av en pedofil och polisen gör utredning.

Oktober.

Samarbetssamtal. Naomis pappa åker till USA, Naomi hemma i 3 veckor.

November.

DUBAI!
Muntlig förberedelse i Tingsrätten.

December.

Beslut om vårdnadsutredning. Möte på socialen.


En kort sammanfattning av året som varit. Självklart har det varit många ljusglimtar också, men när jag tänker tillbaka kommer det att vara detta jag kommer ihåg mest.

VÄLKOMMEN 2012!
Hoppas du har ljusare tider att erbjuda.

                                                                                                                          

Trackback
RSS 2.0 Humor