Go bananas

När jag var liten så brukade vi ofta åka till Teneriffa på semester.
På vägen från flygplatsen till hotellet, så fanns det en bananodling.

Varje gång vi åkte förbi där, så var jag och mina syskon (detta nekar de nog till om ni frågar dom idag) väldigt uppspelta och satt på helspänn för att få se dessa bananer som växte intill vägkanten.

Vad var det då som var så speciellt med just dessa bananer, som gjorde att vi hade skrutit om dom för hela skolan och alla vi kände?

Jo. Det var GRÖNA bananer!

Mamma och pappa hade sagt till oss att det var väldigt speciella bananer, som inte fanns någon annanstans i hela världen.

WOOOOWW!! Gröna bananer!

"-Mamma! Mamma! Lova att väcka mig när vi åker förbi de gröna bananerna! Är det säkert att det inte finns någon annanstans än här? Pappa, hur kan bananerna vara gröna? Bananer ska ju vara gula??"


Jag glömmer aldrig hur besviken jag blev när jag blev äldre och insåg att det bara var bananer som inte hade mognat än.

                                                      Grön banan? Gula banan? Brun banan?

                                                                                                                          

Var med och tävla om ett valfritt smycke från Steal My Style
                     


Kommentarer
Postat av: Linda aka Javamorsan

Det är så lätt "lura" barn. Inte lika lätt att få dom att inte var sura när dom inser att dom blivit lurade dock ha ha

2011-12-05 @ 13:17:21
URL: http://baralinda.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor