Att varga, eller inte varga? Det är frågan.

Alltså, den här debatten angående vargens vara eller inte vara.
Är det bara jag som tycker den är helt sjuk hela diskussionen???

Vem är det som tycker att de har rätt att gå in och bestämma över om att en hel djurart ska utrotas?

Jag kan förstå bönders frustration över att de blir av med sina djur, om vargar som kommer in på gården och tar deras får, hästar, kossor, hundar osv. Men skjut DEN vargen då, inte hela flocken.

Men den allra sämsta av ursäkter om du frågar mig, är jägarnas åsikt. Det är ju för bövelen jägarna som inkräktar i vargens revir, inte tvärtom!

Vi har varg utanför vårat hus, Jonas såg en livs levande i våras. Vargen ni ser i klippet nedan strosade omkring utanför min systers hus nu i november. Inte ett dugg rädd. Men tycker jag den borde skjutas för det?
NEJ!

Vargar har samma rätt att leva som alla andra djur. Punkt.           

             

                                                                                                                     


Kommentarer
Postat av: Sara

Magiskt att se :)

2011-12-29 @ 19:08:40
URL: http://yupyupthatsme.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Underbart :) Jag blir så avundsjuk på ALLA som får se en varg i vilt tillstånd :) Jag vill oxå!!

Som jag brukar säga, jag är nog MER rädd för björn än jag är för varg.



Lo är oxå ett djur jag skulle önska att jag fick se. :)

Nej vargen ska INTE uttrotas!!! Tack för ett underbart inlägg :)



2011-12-29 @ 19:39:59
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: emma nilsson (:

Jag har aldrig hört att någon påstått att man ska utrota hela vargflocken, men att man ska få lov att skjuta den varg som kommer och dödar djuren. Men då så börjar folk gnälla över att bönderna ska stängsla bättre så att det är vargsäkert, men dom har ingen aning om hur mycket det kostar för en lantbrukare att göra det så därför är det bättre att skjuta den enskilda varg som kommer och dödar djuren för lantbrukaren. Jag har inte heller någon aning om hur mycket det kostar, men eftersom en släkting till mig har varit utsatt för att en varg kommit och dödat får hos honom och att han själv sagt att det är för dyrt att stängsla in djuren vargsäkert så litar jag på att det är så också! :) Men jag håller med dig, vargen ska inte utrotas, men om det inte finns pengar till stängsel och om bidragen till det är för lite så borde man få skjuta den enskilda varg som ställer till problem för lantbrukaren! :)

2011-12-29 @ 20:35:22
URL: http://eeemmaan.blogg.se/
Postat av: Emma

Det handlar inte om att utrota vargen. Har vart väldigt insatt i diskussioner om detta. Det handlar om att hålla beståndet kontrollerat. Sen så blir det mer vargar så räcker ute maten till dom. Jägare (som min familj) har rätt att jaga. Hellre det ä att djuren ska svälta. Och människan har ju faktiskt gjort det i alla tider. :)

Kommer vargarna för nära samhällena så är det nått fel. Det ska vilda djur och ska inte komma nära.

Men smaken är som baken, delad. :)

2011-12-29 @ 20:50:46
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Ha ha ha vad du är rolig! ;)



Men gud vad läskigt med en varg utanför!



Kram!

2011-12-30 @ 09:42:20
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Karpstryparn

Bra skrivet! Det är jägare och andra som inkräktar på vargens revir, inte vargen. Vargen har mer rätt att existera än vi har.

De jägare och andra som gnäller på varg och andra rovdjur borde utrotas!

2011-12-30 @ 11:54:33
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor