Broarna i Mad,,,,Forshaga county


Den här bron finns nere i Forshaga, i närheten av där vi bor.

Ta en ordentlig titt på bilden och säg om ni tycker den är speciell,,,,,






Nej, inte så särskilt va???

Men jag ska berätta vad min systerson sa när han fick se den.

Min systers pojk, Adam, är 8 år, och bor ute på landet. Med landet menar jag, låååångt ute på landet, där det knappt kör några bilar, och det finns inga lampor som lyser upp eller skyltar eller annat. När det är kväll där, så finns det inget annat som lyser upp i mörkret förutom skenet från månen och stjärnorna.

Så döm om hans förvåning när han följde med oss hem en sen kväll i somras...han skulle sova över hos i några nätter, och vi kom hem ganska sent på kvällen. Klockan var väl sådär halv elva en sommarkväll, halvmörkt ute.

Vi körde genom the big city, Forshaga, och så får han syn på BRON!

"-WOAW!!!!!! GUD SÅ TUFFT!!! Har du sett Naomi?!" skriker Adam i baksätet.

"-Ja, vad e det med det? säger Naomi"


"-Mäh, bron lyser ju! Den är ju skithäftig ju!!!"

"Äh, de e väl inget" tycker Naomi.

" Åhhhhh, lyllos er alltsååå,,,,,får bo här, med broar som lyser o sånt....fyyy vad oooorättvist!


Ja, vad säger man?? Hahahahaha.

Så nu, efter att ni har läst det här, vill jag att ni tar er en titt på bilden igen, och ser om den inte är lite speciell ändå?




Ibland måste man bara se saker genom ett barns ögon, för att uppskatta de små sakerna här i livet.



                                                     


Kommentarer
Postat av: Ida

Å så go han är!!

Ska verkligen bli kul att träffa er alla på lördag!

2010-10-21 @ 09:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Humor